ترور شهید فخری‌زاده بیانگر ترس آمریکا و اسراییل است

ترور شهید فخری‌زاده بیانگر ترس آمریکا و اسراییل است
شناسه خبـر : ۴۸۲۳۲ دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

خرم‌آباد - فرماندار دلفان گفت: آمریکا و اسراییل آنچنان از پیشرفت‌های علمی ایران نگران و وحشت‌زده هستند که به ترور دانشمندانی چون شهید فخری‌زاده روی می‌آورند.

حشمت بهمنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ترور شهید فخری‌زاده را اقدامی جنایتکارانه و ننگین دانست و افزود: این ترورها بیانگر عمق ترس سران استکبار از رشد و پیشرفت علمی فرزندان ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی در اوج تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی چنان هراسی بر دل آنها انداخته است که در مسیر حذف دانشمندان ایرانی گام برداشته‌اند.

فرماندار دلفان ادامه داد: سران استکبار بدانند انقلاب اسلامی فرزندان نخبه بسیاری دارد، پرچم علمی کشور هرگز به زمین نخواهد افتاد و اگر امروز یک دانشمند هسته‌ای بزرگ کشور را به شهادت رساندند این پرچم به دست سایر جوانان توانمند برافراشته می‌ماند.

بهمنی تاکید کرد: شهادت این انسان بزرگ غم سنگینی بر قلب ملت ایران نهاد اما راه این استاد وارسته ادامه خواهد داشت چراکه رشد علمی کشور با این ترورهای ناجوانمردانه و حذف دانشمندان متعهد متوقف نمی‌شود.

وی گفت: اسراییل به دنبال گسترش خشونت و شرارت در خاورمیانه است اما باید بداند جمهوری اسلامی ایران با این ترورها از اهداف مقدس خود منحرف نمی‌شود و فرزندان آن انتقام تاریخی و دندان شکنی به این جنایات خواهند داد.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir