اصلاح آیین‌نامه واردات ۲۰۰۰ اتوبوس با کارکرد کمتر از ۵ سال

اصلاح آیین‌نامه واردات ۲۰۰۰ اتوبوس با کارکرد کمتر از ۵ سال
شناسه خبـر : ۱۴۵۴۹۹ شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰

با توجه به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری، آیین‌نامه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با کارکرد کمتر از ۵ سال که مربوط به تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۳ است، اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، با توجه به مصوبه هیئت دولت در خصوص واردات 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری، سازمان توسعه تجارت، آیین‌نامه ثبت سفارش و واردات اتوبوس‌ها را اصلاح و به گمرکات ابلاغ کرد.

بر این اساس و با توجه به مصوبه مورخ ١٤0٣/0٣/٢٧ هیات محترم وزیران در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی بند (ث) ذیل تبصره (١0) قانون بودجه سال ١٤0٣ جهت واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ( موضوع تصویب نامه مورخ ١٤0٣/0٢/١٦هیات محترم وزیران) جهت استحضار و ابلاغ به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

 3 محور تغییر آیین‌نامه واردات اتوبوس‌های برون شهری 

لازم به ذکر است، با در نظر گرفتن نظر معاونت حقوقی ریاست چمهوری، اصلاحاتی در آیین‌نامه قبلی انجام شد که به شرح زیر است: 

1. در صدر مصوبه واژه «نفت» قبل از عبارت و کشور افزوده شده و پس از عبارت «و در اجرای» عبارت «قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب 1400 با اصلاحات بعدی و اضافه میشود.

2. در بند (1) عدد (1) از ابتدای بند حذف شده و عبارت «توسط بخش خصوصی» قبل از عبارت «با تأیید وزارت راه و شهرسازی اضافه شده و عبارت با رعایت قوانین مربوط» جایگزین عبارت «و تطابق با استانداردهای کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو» میشود.

3. بند (2) حذف میشود.»

گفتنی است، به موجب نامه شماره 54614/39277 مورخ 1403/03/06 معاونت حقوقی ریاست جمهوری ضمن ارسال ایراد یاد شده به دستگاههای ذیربط درخواست اعلام نظر یا ارائه پیشنهاد اصلاحی رافع ایراد شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir