فصیحی: در بلاتکلیف‌ترین دوران دوومیدانی سهمیه گرفتم

فصیحی: در بلاتکلیف‌ترین دوران دوومیدانی سهمیه گرفتم
شناسه خبـر : ۱۴۵۴۶۱ شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

بانوی المپیکی دوومیدانی ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند بهترین عملکردش را در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی موج خبر، فدراسیون جهانی دوومیدانی روز سه‌شنبه جدیدترین رنکینگ برترین‌های دنیا در ماده‌های مختلف را منتشر کردم. در این رنکینگ فرزانه فصیحی ملی‌پوش کشورمان در رده 38 دوی 100 متر قرار گرفت و موفق شد از این طریق سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس را به دست بیاورد.

 

البته فصیحی تنها دوومیدانی‌کار المپیکی ایران نبود؛ چرا که حسن تفتیان نیز در همین ماده و در بخش مردان سهمیه را به خود اختصاص داد.

فصیحی در شرایطی به این مهم دست یافت که سهمیه‌اش در زمستان 1402 و پس از قهرمانی در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا در تهران، قطعی شده بود. با این وجود او باید برای تایید رسمی حضورش در المپیک منتظر اعلام رنکینگ جهانی می‌ماند.

این ملی‌پوش کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، درباره کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: زمانی که این خبر روز سه‌شنبه اعلام شد، با وجود اینکه از قبل نسبت به المپیکی شدنم مطلع بودم، اما باز هم خیلی خوشحال شدم. واقعاً فکر نمی‌کردم این واکنش را داشته باشم و انگار بار اول بود که می‌فهمیدم. تا وقتی که حضور در المپیک رسماً اعلام نمی‌شود، نه اینکه مطمئن نباشید، اما انگار ته دل چیزی وجود دارد. به هر حال الان حسی دارم که نمی‌توانم به زبان بیاورم و خیلی خوشحال شدم.

وی بار اشاره به تجربه حضورش در المپیک 2020 توکیو گفت: المپیک قبلی انگار در فضا بودم. خیلی مات و مبهوت بودم و شرایط را آنطور که باید و شاید درک نمی‌کردم و نمی‌توانستم بفهمم که کجا هستم، اما امسال دوست دارم رقابت کنم و یک رقابت خوب داشته باشم و بهترین عملکردم را به جا بگذارم. قطعاً شرکت در مسابقات بزرگی که رفتم، کمک کننده خواهد بود و امیدوارم یک عملکرد خوب داشته باشم.

فصیحی درباره برنامه‌اش تا زمان حضور در المپیک پاریس عنوان کرد: الان در بلگراد تمرین می‌کنم و خدا را شکر شرایط تمرینی خوب است. با گروهی از دوندگان تمرین می‌کنم و این نکته مثبتی است که تنها نیستم. من از اینجا می‌توانم در مسابقات مختلفی شرکت کنم. به هر حال اینجا به لحاظ دسترسی به کشورهای اروپایی راحت‌تر است. من تا زمان آغاز المپیک در بلگراد می‌مانم و مستقیماً به پاریس می‌روم.

وی درباره پایان دوران سرپرستی در فدراسیون دوومیدانی و انتخاب احسان حدادی به عنوان رئیس جدید خاطرنشان کرد: اداره شدن دوومیدانی با سه سرپرست از اردیبهشت سال قبل تا همین چند روز قبل که انتخابات برگزار شد، واقعاً یکی از بزرگترین چالش‌ها بود. کسب سهمیه در این شرایط خیلی ارزشمند بود، چون در بلاتکلیف‌ترین و در بی‌سروسامان‌ترین وضعیت دوومیدانی کسب شد. یکی از دلایلی که تعداد سهمیه‌ها در دوومیدانی کم شد، همین طولانی شدن دوران سرپرستی بود.

بانوی المپیکی دوومیدانی ادامه داد: احسان حدادی قهرمان تکرار نشدنی دوومیدانی است و در دوره ورزشی‌اش نشان داد که دوومیدانی و ورزش جهان را می‌شناسد. او توانایی رسیدن به مراحل بالا را داشته و امیدوارم تجاربی که دارد، بتواند به ورزشکاران دوومیدانی منتقل کند، چون دوومیدانی الان خیلی به مدیر خوب و درست نیاز دارد.

فصیحی در پایان درباره حقوق دریافتی از سوی کمیته ملی المپیک بابت کسب سهمیه المپیک گفت: یکی از مشکلاتی که رشته دوومیدانی داشت، نحوه اعلام رسمی کسب سهمیه بود. به همین دلیل کمیته المپیک هم برای حمایت کمی محدودیت داشت و ما را تا لحظه آخر نمی‌توانست به عنوان المپین تایید کند، چون باید فدراسیون جهانی تایید می‌کرد. پس از قطعی شدن سهمیه، از سوی کمیته المپیک با من تماس گرفتند و دلگرمی دادند و این اطمینان را دادند که مثل بقیه که از چند ماه قبل سهمیه گرفتند، حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir