هاشمی: توجه رئیس جمهور آینده به ورزش بیش از گذشته باشد

هاشمی: توجه رئیس جمهور آینده به ورزش بیش از گذشته باشد
شناسه خبـر : ۱۴۵۴۲۴ جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از زحمات رئیس جمهور شهید در حوزه ورزش گفت: ان‌شاءالله توجه رئیس جمهور آینده به ورزش بیش از گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی موج خبر، کیومرث هاشمی در حاشیه حضور اهالی ورزش برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید شیرودی اظهار داشت: جامعه ورزش استقبال بسیار خوبی کرده و به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از رسانه‌ها هم بابت این حضور گسترده بابت پوشش خبری این حضور مردم و جامعه ورزش تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله نتیجه انتخابات هر چه می‌شود، به خیر و صلاح مردم باشد.

 

وی درباره مطالبات جامعه ورزش از رئیس جمهور آینده گفت: مطالبه‌ جامعه ورزش این است که برنامه‌های این حوزه روی ریل اصلی و واقعی قرار بگیرد و آن برنامه اجرایی شود. بخشی از نیازها برای اجرای هر برنامه موضوع منابع مالی است. ان‌شاءالله همانطوری که رئیس جمهور شهید طی این سه سال گذشته منابع مالی ورزش را در دو بخش تملک و دارایی‌ها و یا پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری تقبل کردند، رئیس جمهور منتخب هم همین کار را کند. توقع جامعه ورزش توقع بالایی نیست. رئیس جمهور آینده منابع مالی را تزریق کند و در راستای آن برنامه‌ریزی کار به جلو برود.

هاشمی تصریح کرد: هر رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود، وظایف گسترده‌ای دارد. یکی از آن وظایف بحث توسعه و گسترش ورزش است که باید به آن توجه شود. معمولا کسی که وزیر ورزش می‌شود، در هر بخشی برنامه‌ای دارد. اجرای برنامه مستلزم آن است که منابع مالی‌اش در بخش‌های مختلف تامین شود. برای مثال بحث توسعه فضاهای ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است. من دیروز در مازندران پروژه‌های ورزشی را افتتاح کردم. استمرار اینها نیاز به اعتبارات بیشتری دارد. در اینجا شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه نقش‌آفرینی می‌کنند. در کنار آن، برای فعالیت‌های جاری ورزش کشور اعم از اعتبارات فدراسیون‌ها و هیئت‌ها این مسئله می‌تواند کمک به توسعه و گسترش ورزش کند که در نهایت از دل این توسعه و گسترش است که این قهرمانان که الان شاهد حضورشان هستید، حضور دارند و این موضوع اثر همان بخش است. ان‌شاءالله هر کسی انتخاب می‌شود، توجه او به ورزش بیش از گذشته باشد. هر چند ما قدردان زحمات رئیس جمهور شهید هستیم و انصافاً هر خواسته‌ای در جامعه ورزش داشتیم، او پاسخگو بود و پاسخ جامعه ورزش را به موقع داد؛ به طوری که در کمتر از هشت ماه دو مراسم تجلیل از قهرمانان داشتیم. در واقع کاری که مربوط به سه یا چهار سال بود، در کمتر از هشت ماه این کار را انجام داد.

وی درباره حضور در اردوهای مختلف در آستانه المپیک گفت: کمتر از 20 روز به المپیک مانده و تا الان 40 سهمیه کسب کرده‌ایم که ظرفیت بسیار خوبی است. ما با 11 سهمیه در بخش بانوان رکوردشکنی کردیم. وظیفه و رسالت ما است که به اردوهای این 13 رشته المپیکی سرکشی کنیم و خدا قوت بگوییم. آخرین بازدید ما در مازندران و از رشته تنیس روی میز بود. در ادامه نیز این هفته از رشته‌هایی بازدید داریم که در ایران نبودند، مثل تکواندو و شمشیربازی که این اتفاق هم می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir