کاهش صادرات نفت دنیا به دنبال افت صادرات عربستان

کاهش صادرات نفت دنیا به دنبال افت صادرات عربستان
شناسه خبـر : ۱۴۵۴۰۵ پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد صادرات جهانی نفت ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن نسبت به ماه مه کاهش یافته که دلیل اصلی آن افت صادرات عربستان بوده است.

به گزارش موج خبر به نقل از بلومبرگ، کاهش صادرات نفت عربستان مسئول نیمی از یک میلیون بشکه در روز کاهش حمل و نقل جهانی نفت در ماه ژوئن نسبت به ماه مه است.

اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد 1.08 میلیون بشکه در روز کاهش صادرات جهانی نفت بزرگترین کاهش ماهانه حمل و نقل نفت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا بوده است.

عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام دنیا سردمدار این کاهش صادرات بوده و دلیل آن افزایش مصرف داخلی جهت تولید برق در فصل پرمصرف تابستان بوده است. مصرف برق در کشور بیابانی عربستان در ماه‌های گرم تابستان به خاطر افزایش استفاده از دستگاه‌های تهویه و خنک‌کننده بالا می‌رود.

بنابراین عربستان در فصل گرم سال در نیمکره شمالی نفت بیشتری را برای مصرف داخلی کنار می‌گذارد.

 

صادرات نفت خام دریایی عربستان 529 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته و به 5.66 میلیون بشکه در روز رسیده است، یعنی پایین‌تر از 6.35 میلیون بشکه در روز صادر شده در ماه مه. صادرات نفت برخی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ مانند ایران و عراق، غرب آفریقا، گالف کوست آمریکا و دریای شمال هم کاهش یافته است.

صادرات دریایی نفت خام برزیل و قطر افزایش داشته است. صادرات نفت اورال روسیه هم برخلاف سایر درجات نفتی این کشور بالا رفته است.

صادرات نفت عربستان در ماه مارس به بالاترین رقم طی 9 ماه گذشته رسید اما صادرات این کشور 445 هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافت و به 6 میلیون بشکه در روز رسید.

در همین زمان تولید نفت خام عربستان 13000 بشکه در روز افزایش یافته و به 8.99 میلیون بشکه در روز رسیده بود که نشان می‌دهد این کشور نفت بیشتری را برای مصرف داخلی سوزانده است.

انتهای پیام/56

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir