حدادی: ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی شعار نیست/کفاشیان برگردد!

حدادی: ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی شعار نیست/کفاشیان برگردد!
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۹۹ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: کسب ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی یک شعار نیست، بلکه شدنی است و همه باید کمک کنند.

به گزارش موج خبر، احسان حدادی در حاشیه مراسم معارفه‌اش به عنوان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه تکلیف این فدراسیون بعد از یک سال و چهار ماه مشخص شد، اظهار داشت: کار بسیار سنگین است. اینجا فدراسیونی بوده که سابقه 10 سهمیه المپیک و کسب مدال المپیک را داشته، اما امروز فقط دو سهمیه گرفته‌ایم. یکی از غصه های من این است که حسین رسولی قهرمان بازی‌های آسیایی را در المپیک نداریم، آن هم بعد از چهار دوره پیاپی که در پرتاب دیسک نماینده داشتیم. مقصر این خود ما بودیم که به جای اینکه امکانات در اختیار قهرمان خودمان بگذاریم، این کار را انجام ندادیم.

 

وی افزود: تمام تلاش این است که همدلی ایجاد کنیم و همه باید پای کار بیایند. اینجا، جا برای همه هست. حتی از رشته‌های دیگر هم می‌توانند بیایند. ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد که ما شاهد 10 مدال در آسیایی باشیم. این شعار نیست و شدنی است و همه باید کمک کنند.

حدادی ادامه داد: دوومیدانی 24 ماده دارد، هر کدام با ایده‌ها و تفکرات خودشان. ما در دوومیدانی از ورزشکار 50 کیلویی داریم تا 150 کیلوگرم. دوومیدانی باید به یک چشم دیگر دیده شود. این نیست که همه باید در یک مکان و یک سال تمرین کنند. در واقع دونده استقامتی باید در ارتفاع تمرین کند و ورزشکار پرتاب دیسک در جای دیگر. اینها هزینه‌ها را بیشتر می‌کند. دوومیدانی رشته گرانی است، قیمت دیسک هزار دلار و نیزه 2 هزار دلار است. این چیزهایی است که همه باید کمک کند. دوستان قول‌های خوبی داده اند. من معتقدم اگر دوومیدانی ترقی کند، ورزش متحول می‌شود. خیلی از فوتبالیست‌ها شاید نتوانند دویدن استاندارد را در زمین چمن انجام بدهند. اینها باید از این فیلتر عبور کنند و اتفاقات خوبی رقم بزنند.

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: از کیومرث هاشمی وزیر ورزش بابت حمایت از حضور قهرمانان در فدراسیون‌ها و همچنین از اسبقیان و مناف هاشمی تشکر می‌کنم. ما به حضورشان در کنار دوومیدانی نیاز داریم. همچنین محمود خسروی‌وفا که همیشه با قهرمانان دوست بوده است. از کفاشیان تشکر می‌کنم و انتظار دارم که او را در فدراسیون ببینیم، چون دوومیدانی هر چه دارد، از صدقه سر او دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir