جنگ با زندگی ما آدم‌ها چه می‌کند؟+ فیلم

جنگ با زندگی ما آدم‌ها چه می‌کند؟+ فیلم
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۴۸ دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

سارا عرفانی نویسنده در ویدئویی ویژگی منحصر به فرد رمان «دشتبان» نوشته احمد دهقان را نشان دادن ملموس این واقعیت که جنگ با زندگی ما آدم‌ها چه می‌کند؟ عنوان می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر،‌ در آخرین روزهای تابستان، خانواده ناصر در تب و تاب باز شدن مدرسه هستند. پدر ناصر، دشت‌بان است و در باغی، در کنار رود الوند (در نزدیکی قصر شیرین) زندگی می‌کند. جنگ به آنها هجوم می‌آورد و به یکباره کوچ مردم شهر و روستا آغاز می‌شود. ناصر و خانواده‌اش نیز به ناچار همراه می‌شوند. مردم شهر پیاده از پیش روی دشمن می‌گریزند. اما صبح روز بعد دشمن جاده را می‌بندد و شکار آغاز می‌شود. ناصر و خانواده‌اش به یکی از دره‌های اطراف می‌گریزند و در غاری مستقر می‌شوند. پدر ناصر، برای کمک به مردم شهر می‌رود و ناصر، گلنار (خواهر)، مادر و پدر‌بزرگ می‌مانند. پس از چند روز پدر زخم خورده باز می‌گردد...

این روایاتی است از رمان «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان که در دهه 90 از سوی انتشارت نیستان منتشر شده است.

«دشتبان» رمانی است که برای مخاطب نوجوان نوشته شده است و به باور منتقدان می‌تواند برای هر نوجوانی در سراسر جهان  مناسب باشد چرا که تاثیراتی را که جنگ می‌تواند بر هر انسانی در دنیا بگذارد را نشان می‌دهد.

 

.

سارا عرفانی در ویدئویی به معرفی این کتاب پرداخته استف‌ او ویژگی منحصر به فرد این کتاب را که آن را با سایر رمان هایی که درباره جنگ نوشته شده متمایز می‌کند،‌  ملموس نشان دادن این واقعیت که چنگ با زندگی‌ انسان‌ها چه می‌‌کند‌، می‌داند.

انتشارات نیستان چاپ ششم این کتاب را در 424 صفحه به قیمت 80 هزار تومان سال 96 روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir