اجرای طرح روستای هدف گردشگری در «وناب» لرستان

اجرای طرح روستای هدف گردشگری در «وناب» لرستان
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۳۵ دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و ‌صنایع‌دستی لرستان از رایزنی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای وناب دلفان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در بازدید از روستای وناب در دلفان، گفت: این روستا به‌دلیل همجواری با کوه گل‌اندام از پنج سراب دائمی برخوردار است که همواره مورد توجه گردشگران بوده‌است.

وی افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان آمادگی همکاری با اهالی برای ایجاد و احداث مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و یا سنتی و مجتمع پذیرایی را دارد و در این راستا از سرمایه‌گذاران بومی این منطقه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و ‌صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: امکان تبدیل روستای وناب به منطقه نمونه گردشگری و یا روستای هدف گردشگری وجود دارد که باید با همکاری اهالی و حمایت از این افراد، زمینه را برای تبدیل به منطقه توریستی ایجاد کنیم.

اصغر قهرمانی، فرماندار دلفان، نیز بیان کرد: این شهرستان دارای مناطق گردشگری و چشم‌انداز متفاوتی است و این مناطق برای گردشگری عموم ساماندهی شود.

وی افزود: روستای وناب در بخش مرکزی سرشار از باغ‌های گردو و میوه است که به‌دلیل واقع‌شدن در منطقه کوهپایه‌ای از آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

قهرمانی یادآور شد: ما این آمادگی را داریم تا با استفاده از اعتبارات راهداری و همچنین حمایت‌های فرمانداری زمینه ایجاد راه دسترسی مناسب برای روستای وناب فراهم شود.

انتهای پیام/645

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir