مرفاوی: گروه تیم ملی خوب است اما نباید تیمی را دست‌کم بگیریم

مرفاوی: گروه تیم ملی خوب است اما نباید تیمی را دست‌کم بگیریم
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۱۰ دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا در گروه خوبی قرار گرفته است، اما هیچ تیمی را نباید دست‌کم بگیریم.

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر درباره قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 و مشخص شدن حریفان تیم ملی اظهار داشت: با توجه به سیدبندی تیم‌ها و دو گروه‌ دیگر، باید بگویم که ایران در گروه خوبی قرار گرفت. قرعه تیم ملی‌ می‌توانست سخت‌تر از این باشد که خوشبختانه همه تیم‌های بزرگ در گروه‌های دیگر قرار گرفتند. البته فوتبال در آسیا هم در حال پیشرفت است و نمی‌توان هیچ تیمی را آسان تصور کرد و دست‌کم گرفت. با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی همه تیم‌ها با تمام قدرت بازی می‌کنند تا شانس‌شان را برای حضور در جام جهانی امتحان کنند.

 

وی در ادامه افزود: ما مقابل ازبکستان و قطر کار سختی داریم و اگر غفلت کنیم ممکن است کارمان در این دو بازی گره بخورد. ازبکستان با سرمایه‌گذاری که کرده در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و در این دوره به دنبال آن است که به جام جهانی صعود کند. قطر هم که تجربه میزبانی جام جهانی گذشته را دارد و قهرمان آسیاست و نباید آن را دست‌کم بگیریم. در مصاف با امارات و کره شمالی هم خیلی کار سختی نداریم و می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه با اشاره به این موضوع که دست قلعه‌نویی برای انتخاب نفرات موردنظرش باز است، تصریح کرد: ما بازیکنان باکیفیت بسیار خوبی در اختیار داریم که در اروپا بازی می‌کنند و تجربه بین‌المللی بالایی دارند و می‌توانند باعث پیشرفت سایر بازیکنان شوند. در لیگ‌ برتر هم بازیکنانی داریم که می‌توانند کمک حال کادر فنی تیم ملی باشند و در مواقع ضروری گره بازی را باز کنند.

مرفاوی در واکنش به میانگین سنی بالای تیم ملی خاطر نشان کرد: به نظر من هیچ وقت از استفاده از بازیکنان جوان پشیمان نمی‌شویم و همیشه این موضوع باعث شده است هر تیمی چه تیم ملی باشد، چه تیم باشگاهی سود ببرد. به عقیده من حالا که تیم ملی در گروه نسبتاً خوبی قرار گرفته است در بازی‌هایی که حساسیت کمتری دارد می‌توانیم با دعوت از بازیکنان جوان فرصت بازی به آنها بدهیم تا برای بازی‌های حساس آماده شوند. قطعاً تیم ملی برای جام جهانی باید پوست‌اندازی کند، چون یکسری از بازیکنان با توجه به شرایط سنی‌شان نمی‌توانند در آن رقابت‌ها کارایی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir