معرفی ۳۰۵ عامل آلودگی هوا ناشی از آتش سوزی بقایای اراضی کشاورزی

معرفی ۳۰۵ عامل آلودگی هوا ناشی از آتش سوزی بقایای اراضی کشاورزی
شناسه خبـر : ۱۴۵۱۶۳ یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ٣٠۵عامل آلودگی هوای ناشی از آتش زدن بقایای اراضی کشاورزی استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش موج خبر لرستان، علی سالاروند در این رابطه گفت : این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن کنترل و پایش مزارع، تاکنون ٣٠۵ نفر از افرادی را که کاه و کلش و بقایای گیاهی اراضی کشاورزی را آتش زده بودند شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی کرد.

وی افزود: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آن‌ها، انباشت پسماندهای خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان‌های تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا سوزاندن آن‌ها و سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی(اخذ جرایم ۶۰ تا ۲۴۰ میلیون ریال) محکوم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با درخواست از کشاورزان در زمینه همکاری با ادارات و خودداری از آتش زدن بقایای گیاهی گفت: سوزاندن بقایای گیاهی یا به عبارتی کاه و کلش سوزی بر میکرو ارگانیسم‌های مفید خاک و ایجاد فقر خاک در اثر حذف هوموس عواقب منفی دارد و موجب آلودگی شدید هوا می شود.

سالاروند از مردم تقاضا نمود در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن بقایای گیاهی اراضی کشاورزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل زندگی خود و یا از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir