استاندار لرستان: مسیر خدمت با انتخاب رییس‌جمهور اصلح ادامه می یابد

استاندار لرستان: مسیر خدمت با انتخاب رییس‌جمهور اصلح ادامه می یابد
شناسه خبـر : ۱۴۵۰۴۲ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: مسیر خدمت به مردم و توسعه همه جانبه کشور با انتخاب رییس‌جمهور اصلح ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان پلدختر اظهار کرد: خدمات دولت سیزدهم در ۳۳ ماه گذشته بیشتر از خدمات دولت‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است.

وی افزود: با مشارکت همگانی مردم در انتخابات و انتخاب رییس‌جمهور اصلح باید مسیر خدمت ادامه یابد و این مسیر خدمت‌رسانی به مردم و ارتباط با کشورهای خارجی است.

استاندار لرستان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی و مدیران موظف هستند دولت را در برگزاری پرشور انتخابات کمک کنند و امیدواریم بار دیگر موجب سربلندی نظام اسلامی شویم.

شفقت با اشاره به طرح های عمرانی پلدختر اظهار داشت: تسریع در روند اجرا و تکمیل محور جدید خرم‌آباد به پلدختر در قطعه اول ضروری است همچنین تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌ها به صورت جدی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: تلاش برای برطرف کردن بیکاری ادامه خواهد داشت و زیرساخت های لازم برای حوزه کشاورزی فراهم و تا ۲ سال آینده باید ۲۰ هزار تن سردخانه در پلدختر ایجاد شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: اقدامات لازم نسبت به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان پلدختر ضروری است همچنین ظرفیت های منطقه که قابلیت صنعتی شدن دارند در قالب طرح های بی نام به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

شفقت بر تلاش مدیران برای جذب سرمایه‌ گذاران به استان به ویژه پلدختر تاکید کرد و ادامه داد: کشاورزی و صنعت خط مقدم اشتغال استان هستند و توجه به این حوزه در اولویت قرار دارد.

وی گفت: آموزش و پرورش نسبت به افزایش رشته های فنی و اداره کار نسبت به بروزرسانی تجهیزات کارگاه ها اقدام کنند.

فرماندار پلدختر در ادامه این نشست گفت: ظرفیت پذیرش در بیمارستان این شهرستان مناسب است اما باید کادر پزشکی افزایش یابد تا بتوانیم به نحو مطلوب خدمت رسانی کنیم.

احسان علیپوری افزود: ظرفیت های خوبی در پلدختر وجود دارد و از نیروهای جوان بهره‌مند هستیم بنابراین اولویت استخدام با جوانان این شهرستان ضروری است.

وی ادامه داد: تکمیل مسکن ملی و تامین اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام ضروری است.

امام جمعه پلدختر نیز در این نشست اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ شهید در این شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی به اشاره به محرومیت این شهرستان یادآور شد: مصلی پلدختر از سال ۱۳۸۵ تاکنون رها شده و امیدواریم با دستور استاندار اقدامات لازم برای تکمیل این طرح صورت گیرد.

وی افزود: حاصلخیز ترین دشت‌ها را پلدختر دارد و با توجه به این مزیت تکمیل ایستگاه های پمپاژ کشاورزی این شهرستان ضروری است.

امام جمعه پلدختر تاکید کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام همچنین تکمیل محور جدید خرم‌آباد و پلدختر از مطالبات مردم پلدختر است همچنین این شهرستان می‌تواند سالانه ۲۴۰ هزار تن قیر تولید کند اما برای اجرای طرح های عمرانی و تامین قیر باید به تبریز مراجعه کنیم.

بازدید از کشتارگاه نیمه ساخت صنعتی طیور ، بازدید از گلخانه صیفی جات حسینی، بازدید از روند احداث پروژه ۵۴ واحدی مسکن ملی پلدختر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کلنگ زنی پروژه زیارتی و تفریحی شهدای گمنام، افتتاح پایگاه سلامت کوی باهنر، افتتاح زایشگاه بیمارستان امام خمینی ره با چهار تخت LDR و ظرفیت ۱۲ نفر و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار، بازدید از موسسه خیریه دوست داران اهل بیت‌ از برنامه های سفر استاندار به پلدختر بود.

همچنین کشتارگاه صنعتی طیور با ایجاد زمینه اشتغال ۷۰ نفر در زمینی به مساحت یک هکتار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده که برای تکمیل به ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی نیازمند است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir