۷۲ ساعت جدال با آتش در گرمای ۵۰ درجه/حریق در پلدختر مهار شد

۷۲ ساعت جدال با آتش در گرمای ۵۰ درجه/حریق در پلدختر مهار شد
شناسه خبـر : ۱۴۴۸۸۰ دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان پلدختر که از اول تیرماه آغاز شده بود شامگاه گذشته پس از ۷۲ ساعت تلاش بی وقفه مهار شد.

به گزارش موج خبر، پیام عالیخانی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و تعدادی از نیروهای مردمی در محل مستقر بودند اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد مهار آتش سوزی به کندی و سختی انجام شد.

وی با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای مهار آتش سوزی منطقه بیان کرد:ده ها سورتی پرواز با کمک بالگرد هلال احمر و هوافضای سپاه پاسداران برای آبپاشی و انتقال تجهیزات و نیروهای اطفا و امدادی صورت و علاوه بر نیروهای پلدختر افراد تازه نفس شهرستان‌های سلسله، چگنی، رومشکان، کوهدشت، بروجرد و خرم‌آباد با تجهیزات کامل در منطقه حضور یافتند.

روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عدم توجه برخی از مردم به هشدارهای خطر، باعث بروز حریق های گسترده می شود بنابراین از عموم مردم تقاضا می شود در امر فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع حوادث این چنینی کمک کنند.

عالیخانی گفت: مردم نباید به هیچ عنوان در جنگل آتش روشن کنند و در صورت هر گونه حریق ابتدا با شماره تماس های رایگان امداد جنگل ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرید.

وی تاکید کرد: رانندگان ته سیگار خود را به خارج از ماشین پرتاب نکنند چراکه علوفه های خشک و دمای بالای هوا مانند بلافاصله شعله ور می شود و خسارت جانی و مالی به همراه خواهد دشت.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی تردد هر گونه افراد مشکوک در مناطق جنگلی و کوهستانی افزود: تمامی کوهنوردان، گردشگران و کشاورزان نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت هر گونه اتفاق، اقدام به اطفا حریق کرده و با سامانه های مذکور تماس حاصل نمایند.

عالیخانی تصریح کرد: از رها کردن هر گونه ظروف شیشه ای و یا بطری آب معدنی در جنگل خودداری شود چراکه دقیقا مانند ذره بین عمل کرده و باعث حریق می شود.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل و مرتع لرستان طعمه حریق شده که بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار آن طی ۱۰ روز گذشته بوده است.

منبع: ایرنا

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir