توجه ویژه به اصلاح شبکه فرسوده آب در دولت سیزدهم

توجه ویژه به اصلاح شبکه فرسوده آب در دولت سیزدهم
شناسه خبـر : ۱۴۴۸۶۳ دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵

مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در مجموع در طول ۳ سال فعالیت دولت مردمی، ۸ هزار و ۵۵۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبگکه فرسوده آب انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، علی سیدزاده، مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرحی به‌منظور مجزاسازی کنتورهای آب خانگی آماده شده که این طرح در دوگام برای ساختمان‌هایی که امکان تفکیکی سیستم لوله‌کشی وجود دارد و برای ساختمان‌هایی که امکان تفکیکی وجود نداشته یا سیستم گرمایش مرکزی دارند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: برای ساختمان‌هایی که امکان تفکیکی سیستم لوله‌کشی و نصب کنتورهای مجزا وجود دارد، بدون قید و شرط، جداسازی کنتورهای آب خانگی اجرا می‌شود، اما برای ساختمان‌هایی که یا سیستم گرمایش مرکزی دارند و یا به‌هر دلیل امکان تفکیک سیستم لوله‌کشی وجود ندارد، کنتورهای هوشمند در طبقات برای هر واحد نصب خواهد شد که قابلیت قرائت دیتا از راه دور را داشته باشند.

سیدزاده تصریح کرد: علاوه بر اینکه بدون شک مشترکان از جداسازی کنتورهای آب خانگی استقبال خواهند کرد، مشوق‌های مالی نیز برای اجرای این طرح در حال تدوین است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قیمت کنتورهای مکانیکی 1.5 میلیون تومان و کنتورهای هوشمند آب 7 میلیون تومان است.

مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های مسکونی گفت: این طرح قرار است به‌صورت لایحه‌ای از سوی دولت مطرح شود تا به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پیاده‌سازی استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های مسکونی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نحوه بازچرخانی و تصفیه این آب باید به‌دقت تدوین و تعیین شود که این‌کار در دستور کار است.

سیدزاده از توجه ویژه به بحث اصلاح و بازسازی شبکه فروسده در 3 سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال 1400 بالغ بر 2 هزار و 55 کیلومتر، در سال 1401 بالغ بر 2 هزار و 733 کیلومتر و در سال 1402 بالغ بر 3 هزار و 762 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه انجام شد؛ در مجموع در طول 3 سال فعالیت دولت مردمی، 8 هزار و 550 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبگکه فرسوده آب انجام شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir