غرق شدن قایق پناهندگان با ۳۴ کشته در نزدیکی سواحل ایتالیا

غرق شدن قایق پناهندگان با ۳۴ کشته در نزدیکی سواحل ایتالیا
شناسه خبـر : ۱۴۴۷۹۰ شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

رسانه‌های غربی از وقوع تراژدی جدید دیگری برای پناهندگان در نزدیکی سواحل ایتالیا خبر دادند که در طی غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان حداقل ۳۴ پناهنده کشته شدند.

به گزارش موج خبر، رسانه های غربی مجددا از وقوع تراژدی دیگری برای پناهندگان در دریای مدیترانه خبر دادند.

بر این اساس گارد ساحلی ایتالیا تا کنون ۳۴ پناهجوی کشته شده را پس از غرق شدن یک قایق در دریای مدیترانه نجات داده است. گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که ۱۴ جسد دیگر در روز جمعه در منطقه کشف شد.

در پی غرق شدن یک قایق بادبانی دوشنبه شب در سواحل کالابریا در جنوب ایتالیا بیش از ۶۰ نفر ناپدید شدند و یازده نفر نجات یافتند. گارد ساحلی در حال حاضر اعلام کرده است که در مجموع ۳۴ نفر کشته شده اند. جستجو برای یافتن سایر مفقودین ادامه داشت.

در میان کشته شدگان کودکان نیز وجود داشتند. سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز به نقل از بازماندگان گزارش داد که ۶۶ نفر از جمله حداقل ۲۶ کودک در جریان این حادثه مفقود شده‌اند.

به گزارش رسانه ها مبدا این قایق ترکیه بوده است و در سواحل کالابریا غرق شد. به گفته این سازمان کمک رسانی، خانواده های افغان نیز در میان ناپدید شدگان هستند. به گفته سازمان امداد و نجات پناهندگان آلمان، ۱۰ جسد دیگر در یک قایق پناهجویان واژگون شده دیگر در نزدیکی جزیره لامپدوزا ایتالیا پیدا شده است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، سال گذشته ۳۱۵۵ پناهجو در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شدند. از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند. اما امسال، ورود پناهجویان به ایتالیا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ایتالیا هم مانند دیگر کشورهای اروپایی سیاست های بسیار سختگیرانه ای را علیه پناهجویان در دستور کار قرار داده تا بتواند جلوی هجوم پناهجویان به این کشور را بگیرد.

منبع: تسنیم

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir