استاندار: لرستان ظرفیت بالایی برای ایجاد صنعت عسل دارد

استاندار: لرستان ظرفیت بالایی برای ایجاد صنعت عسل دارد
شناسه خبـر : ۱۴۴۷۵۶ شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: دستاورد صنعت عسل اشتغال و کسب و کار است و این استان ظرفیت بالایی برای این امر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه در جشنواره استانی عسل عنوان کرد: صنعت تولید عسل از حلقه های مهم زنجیره اقتصاد کشاورزی است که با توجه به ظرفیت بالای استان می تواند نقش مهمی در افزایش رونق اقتصادی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه خوشه صنعتی عسل سبب توسعه کسب و کار می شود، تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی مهمترین برنامه توسعه ای استان است و قرارگاه آن به زودی در استان تشکیل می شود تا ظرفیت و راه های توسعه کشاورزی استان با مشارکت دستگاه های ذیربط بررسی شود.

شفقت با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان و مردم در توسعه کشاورزی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی می بایست آموزش علمی و مواد اولیه توسعه کشاورزی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و تولیدکنندگان بتوانند آنها را در راستای ارتقای تولید بکار گیرند.

وی به نگاه مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر نقش حضور مردم در رشد تولید کشور اشاره کرد و ادامه داد: کارها بدون مشارکت و حضور مردم امکانپذیر نخواهند بود و این یکی از رویکردهای مهم دولت است.

وی همچنین خواستار تدوین و ابلاغ برنامه سال ۱۴۰۳ توسعه استان در اسرع وقت شد و تاکید کرد: سهم اقتصاد کشاورزی در این برنامه باید به صورت ویژه باشد چراکه لرستان به خاطر امکانات و منابع خدادادی موجود محروم نیست، اما باید این منابع مدیریت و از آنها به خوبی بهره برداری شود.

استاندار لرستان اتحاد، همدلی و یکپارچگی را رمز موفقیت در کارها و پیشرفت استان برشمرد و تصریح کرد: باید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید، از ظرفیت هیات های اندیشه ورز و دانشجویان و اساتید خوش فکر در حوزه های مختلف استفاده کرد.

تولید بیش از چهار هزار تن عسل در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: عسل در یک سوم غذای تولیدی بشر نقش مستقیم و غیرمستقیم دارد و با همت زنبورداران در حال حاضر بیش چهار هزار تن ظرفیت تولید آن در استان وجود دارد.

سید عماد شاهرخی بیان کرد: از این میزان، ۲هزار تن در استان مصرف و ۲ هزار تن دیگر به صورت بسته بندی به سایر استان ها ارسال می شود.

وی اظهار داشت: با پیگیری های استاندار میز تخصصی محصولات صادرات کشاورزی راه اندازی شده است که موجب تعریف سرخوشه مربوط به عسل و تقویت زنجیره ارزش تولید در استان خواهد شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir