تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در لرستان ۱۴ درصد کاهش یافت

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در لرستان ۱۴ درصد کاهش یافت
شناسه خبـر : ۱۴۴۵۸۹ چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲

خرم آباد - ایرنا -مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: پرونده مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان ۱۴ درصد کاهش داشته که نشانگر عملکرد مطلوب دولت سیزدهم است.

منوچهر گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: علاوه بر این، تعداد بیمه شده های اجباری و مشاغل آزاد اختیاری در استان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم هایی که اقتصاد و اشتغال کشور را تحت تاثیر قرار داده است اما تامین اجتماعی لرستان در شاخص های ارزیابی شده در وضعیت مطلوبی قرار دارد و اکنون ۲۳۹ هزار و ۸۵۵ نفر بیمه شده اصلی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد مستمری بگیر و بازنشستگان در استان حدود هفت درصد اضافه شده است ادامه داد: در راستای تعهدات بلند مدت ۵۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته نیز ۷۱ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۴۵ کارگاه جدید در این استان فعال شده است افزود: در این راستا ۲ هزار و ۷۵۱ بیمه شده اجباری جدید اضافه شده است و اکنون ۱۹ هزار و ۳۰۱ کارگاه در سطح استان فعال می باشد.

گودرزی بیان کرد: در حوزه بخشودگی جرایم نیز کارفرمایان استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بهره مند شدند و با حمایت دولت سیزدهم اکنون ۷۹۰ هزار و ۲۰۷ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی این استان است.

وی با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در لرستان اظهار داشت: در این راستا در سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۸۷ بیمه شده جدید به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان افزوده شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir