روستای «کولوی» خرم آباد بازسازی شد

روستای «کولوی» خرم آباد بازسازی شد
شناسه خبـر : ۱۴۴۴۷۲ یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳

خرم آباد – ایرنا – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: روستای ناایمن کولوی در بخش پاپی شهرستان خرم آباد پس از تامین زمین و احداث خانه های جدید، بازسازی شد و ۴۷ خانوار ساکن در این روستا به سایت جدید و امن منتقل شدند.

پویا تابعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: " کولوی" از روستاهای دارای بافت فرسوده بوده که اهالی آن به دلیل واقع شدن در دامنه کوه، با خطر رانش زمین و ریزش کوه مواجه بودند.

وی تصریح کرد: مطالعات فنی جهت جابجایی روستا به منطقه جدید در دستورکار قرار گرفت و از حدود سه سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شد که در این راستا زمینی در مجاورت روستا جهت احداث واحدهای مسکونی مقاوم تخصیص یافت.

وی ادامه داد: کار تهیه طرح، تفکیک قطعات، جانمایی، تعیین کاربری های عمومی و معابر و طرح هادی با تملک زمین جدید، در دستورکار قرار گرفت و پس از اجرای تاسیسات زیربنایی و بهره مندی ساکنان از خدمات آب، برق و گاز، بیش از ۲هزار مترطول جدول گذاری و ۶هزار مترمربع آسفالت معابر اجراشد.

تابعی جمعیت این روستا را حدود ۱۸۰ نفر برشمرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به مقاوم سازی تمام واحدهای مسکونی در معرض خطر این روستا اقدام کرد و اکنون با مهاجرت معکوس برخی از ساکنان قدیمی، بیش از ۵۰ خانوار در روستای جدید مستقر هستند.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار واحد نا ایمن در استان باقی مانده است که پیش بینی می شود جشن مقاوم سازی خانه های روستایی استان تا سال ۱۴۱۰ با همکاری وزارت کشور، مردم و بانک های عامل برگزار شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir