درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در لرستان ایجاد می شود

درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در لرستان ایجاد می شود
شناسه خبـر : ۱۴۴۲۱۸ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی با همکاری موسسه ملی مرهم به صورت موقت در این استان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا دکتر بهروز عزت پور روز دوشنبه در نشست مجمع خیرین سلامت لرستان با خبرنگاران افزود: همزمان با سی و سومین سفر خیرخواهانه موسسه ملی مرهم علاوه بر جراحی رایگان بیماران دارای شکاف لب در استان، درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا ۲۰۰ نفر از افراد دارای ناهنجاری های ستون فقرات و ناحیه کمر از جامعه پاکبانان شهرداری، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط متخصصان ویزیت خواهند شد سپس ۳۰ تا ۵۰ نفر طی ماه های آینده، به تشخیص موسسه ملی مرهم بصورت رایگان در بیمارستان های تهران جراحی خواهند شد.

وی ادامه داد: این طرح در کنار درمان رایگان شکاف لب وکام در استان طی هفته جاری انجام و جراحی های این تیم از هفت صبح روز جمعه آینده در این استان آغاز خواهد شد.

عزت پور با بیان اینکه کمک به تهیه زیرساخت های عمرانی حوزه سلامت، تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و مددکاری و حمایت از بیماران بر عهده مجمع خیرین سلامت است افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۰ نوزاد دارای بیماری های بدو تولد از طریق مجمع خیرین سلامت استان یا به تهران ارجاع شدند یا توسط پزشکان مقیم تحت درمان رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به خدمات قابل توجه بیمه سلامت استان به بیماران سخت درمان (صعب العلاج) اظهار داشت: رتبه نخست ارایه تسهیلات به این بیماران در سطح کشور مربوط به لرستان است.

عزت پور همچنین با اشاره به مشکل ناباروری در شمار زیادی از خانواده ها بیان کرد: در این راستا با توجه به بسته های حمایتی دولت قوانین خوبی تصویب شده است و یک مرکز ناباروری نیز به زودی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین یک همایش انگیزشی با سخنرانی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی رییس هیات مدیره موسسه ملی مرهم برای دانش آموزان نخبه، استعدادهای درخشان و تیزهوشان سطح شهر خرم آباد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک کارگاه علمی آموزشی پیشگیری از دیسک کمر با حضور اعضای هیات علمی، کادر پزشکی، کارکنان و عموم مردم نیز توسط برخی از متخصصان موسسه ملی مرهم در سالن ابن سینای بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد برگزار می شود.

در راستای فراخوان سی و دومین دوره سفر درمانی موسسه ملی مرهم تا امروز سه هزار و ۲۵۰ نفر جهت ویزیت در سایت ثبت نام کرده اند که بر اساس غربالگری تیم مددکاری و متخصصان موسسه، ۳۰۰ نفر دارای شرایط جراحی شناسایی شدند و تیم درمانی ۲۴ تا ۲۹ خرداد جاری در استان حضور خواهد یافت.

شهروندان لرستانی می‌توانند برای ثبت‌نام درمان بیماران شکاف لب از چهار مسیر ارتباطی شماره واتسابی ۰۹۰۰۳۴۰۸۶۳۶، شماره ایتا ۰۹۳۹۷۷۰۰۹۶۸، وبسایت موسسه ملی مرهم به آدرس marham.life ارتباط بگیرند و یا مدارک را به صورت حضوری به مرکز خیرین سلامت لرستان واقع در بلوار ولایت خرم آباد بین نگارستان ۱۶ و ۱۷ تحویل دهند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir