پاکروح: سطح مسابقات قهرمانی آسیا تهران بسیار بالا بود

پاکروح: سطح مسابقات قهرمانی آسیا تهران بسیار بالا بود
شناسه خبـر : ۱۴۴۰۸۴ دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

سرمربی تیم ملی کوراش بانوان گفت: سطح مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در تهران با حضور ۲۰ کشور و قدرت‌های آسیا بسیار بالا بود.

بتول پاکروح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، در خصوص نایب قهرمانی تیم ملی کوراش بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی تهران برگزار شد و شرایط میزبانی برای همه کشورها یکسان بود. از 20 کشور در این مسابقات حضور داشتند و تمام اوزان پرقدرت بود. قشنگ‌ترین قسمت حجاب بانوان خارجی بود. سطح مسابقات نیز با توجه به حضور همه کشورهای قدرتمند آسیا بسیار بالا بود.

وی تصریح کرد: در هشت وزن ورزشکار داشتیم و خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم نتیجه دلچسبی کسب کنیم. بعد از سال 1400 که تیم بانوان در قهرمانی آسیا در تاجیکستان روی سکوی سوم ایستاد، یک پله صعود کردیم و خدا را شکر نایب قهرمان شدیم. در هشت وزن نیز صاحب مدال شدیم و دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز کسب کردیم. این نتایج حاصل زحمات کادرفنی، فدراسیون ووشو و انجمن کوراش بود که چنین رقابت‌هایی در تهران بزرگ برگزار شد.

 

سرمربی تیم ملی کوراش بانوان در خصوص لذت برتری مقابل نمایندگان ازبکستان در دو وزن عنوان کرد: در هر رشته‌ای رقابت در دیدار نهایی تنگانگ می‌شود. یکی از دلایل موفقیت ما جوانگرایی در بخش بانوان بود و بیشتر به دنبال این بودیم تا شاکله تیم را جوان‌تر کنیم و بچه‌های جوان برای رویدادهای بعدی میدان ببینند و پایه ما قوی‌تر شود. خدا را شکر می‌کنیم کوراش بانوان در سطح کشور و در تمامی استان‌ها فعال است  و این یکی از دلایل خیلی خوبی است که می‌توانیم در آینده استعدادیابی بیشتری داشته باشیم.

پاکروح با تقدیر از حمایت فدراسیون ووشو از کوراش گفت: امیر صدیقی رئیس و حمیده صادقی نایب رئیس بانوان فدراسیون ووشو همانقدر که برای بچه‌های ووشو زحمت می‌کشیدند به ما نیز نگاه حمایتی دارند. برای ما نیز مهمترین هدف کسب نتیجه است و امیدواریم در سالیان بعد اتفاقات بهتری برای تیم بانوان بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که فرصت حضور در تیم ملی برای همه ورزشکاران وجود دارد یا تیم ملی کوراش به دنبال تغییر نسل و جوانگرایی خواهد بود، گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ما سه مرحله انتخابی برگزار کردیم و حضور در انتخابی برای ما مهم است. مهمترین هدف تیم بانوان کسب نتیجه است و هر کسی می‌تواند در انتخابی شرکت کند، اما فرصت برای جوانان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir