کربکندی: استقلال خودش قهرمانی را از دست داد

کربکندی: استقلال خودش قهرمانی را از دست داد
شناسه خبـر : ۱۴۳۹۷۵ شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیم استقلال خودش قهرمانی لیگ برتر را از دست داده است، چرا که بد زمانی در خانه نساجی متوقف شد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، درباره اتمام بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: لیگ ما در آسیا ششمین لیگ است و کشوری که این همه امکانات دارد و از سابقه روشنی در فوتبال آسیا برخوردار است، نباید لیگ فوتبالش در رده ششم قرار بگیرد. ما فاکتورهای لازم برای برگزاری یک لیگ حرفه‌ای را نداریم و فوتبال ما به اعتراض، جنجال و توهین خلاصه شده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در فوتبال ایران همه با هم تضاد دارند و شما می‌بینید که وقتی داور سوت می‌زند 10 نفر روی سر او می‌ریزند و تماشاگران هم روی سکوها هر چه می‌خواهند به زبان می‌آورند. گل سرسبد این حاشیه‌ها چند شب پیش اتفاق افتاد که مدیران دو باشگاه معروف ایران رفتار و گفتاری داشتند که تأسف‌آور بود.

سنگربان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: در این فوتبال به جز پول‌هایی که داده می‌شود هیچ چیز حرفه‌ای نیست و بازیکنان، مربیان و مدیران مدام با یکدیگر در حال تنش هستند و تنها بحثی که در کنفرانس‌ها صورت نمی‌گیرد مربوط به مسائل فنی است. از طرفی مردم وقتی مسابقات باکیفیت اروپایی را تماشا می‌کنند، دیگر دنبال کردن فوتبال ایران با این حاشیه‌ها برای‌شان جذاب نیست. فوتبال ایران با این رویه و با این همه حاشیه به جایی نمی‌رسد.

کربکندی با بیان اینکه فوتبال ایران نیاز مبرم به VAR دارد، یادآور شد: این یک علامت سؤال بزرگی است که چرا این تکنولوژی وارد فوتبال نمی‌شود و البته برخی هم معتقدند که چون VAR جلوی شرط‌بندی و تعیین برخی از نتایج را می‌گیرد خیلی‌ها نمی‌خواهند این تکنولوژی به فوتبال ایران بیاید. شما دیدید که در مورد گل پرسپولیس به مس رفسنجان چه جنجالی به پا شد و اگر VAR باشد خیلی از این جنجال‌ها کمتر خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان گفت: در فصلی که پرسپولیس و استقلال با یکدیگر دچار تنش بودند، سپاهان می‌توانست به راحتی قهرمان شود، ولی این تیم با بازیکنان زیادی که داشت قهرمان نشد و حتی با اختلاف 10 امتیاز نسبت به استقلال تیم دوم جدول، در رده سوم قرار گرفت. استقلال هم خودش قهرمانی در لیگ را از دست داد. این تیم می‌توانست نساجی را شکست داده و قهرمان شود، ولی در قائمشهر امتیاز از دست داد تا پرسپولیس از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir