خسرویار: قهرمانی آسیا دست‌نیافتنی‌ نیست

خسرویار: قهرمانی آسیا دست‌نیافتنی‌ نیست
شناسه خبـر : ۱۴۳۷۶۷ سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

از نگاه دبیر انجمن کوراش عنوان قهرمانی آسیا برای تیم ملی کوراش کشورمان دست‌نیافتنی نیست.

کوروش خسرویار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، درباره شرایط میزبانی کشورمان از مسابقات کوراش قهرمانی آسیا اظهار داشت: طبق تقویم فدراسیون جهانی قرار بود این مسابقات در شهر بخارای کشور ازبکستان برگزار شود، اما ازبکستان به دلیل همزمانی این رویداد با قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی فوتسال در این کشور از میزبانی انصراف داد. در این مدت کوتاه و با وجود همه مشکلات در نهایت ایران میزبانی را قبول کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات سیاسی ماه‌های اخیر فکر می‌کردیم شاید این موضوع روی برگزاری مسابقات سایه بیندازد، اما خوشبختانه استقبال خوبی از سوی کشورها صورت گرفت و بسیاری از قدرت‌های جهانی کوراش که در آسیا حضور دارند، مثل ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در مسابقات ثبت‌نام کردند. ضمن اینکه برای اولین بار قرار است با توجه به قوانین کشور ما این مسابقات در دو روز برگزار شود. مسابقات بانوان را خودشان در هشت وزن برگزار خواهند کرد و روز دوم نیز هفت وزن رقابت‌های مردان را خواهیم داشت.

دبیر انجمن کوراش ایران در پاسخ به این سؤال که چه تعداد ورزشکار و کشور برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند، گفت: حدود 200 ورزشکار، داور و مربی از 20 کشور در این رویداد حضور خواهند داشت و امیدواریم شاهد مسابقات خوبی باشیم. روز قبل از برگزاری مسابقات نیز کنگره و هیئت رئیسه کنفدراسیون کوراش آسیا را خواهیم داشت و درباره برنامه‌های یک سال آینده از جمله رویدادها و میزبانی‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. در حاشیه این مسابقات دو رویداد دیگر نیز برگزار خواهد شد.

خسرویار تأکید کرد: دوره مربیگری بین‌المللی B را خواهیم داشت که از کشورمان سه مربی آقا و سه مربی خانم شرکت خواهند کرد. همچنین اولین درجه داوری تک ستاره برگزار خواهد شد که از کشورمان دو داور آقا و دو داور خانم شرکت خواهند کرد. علاوه بر این اتفاقات چهار داور از کشورمان برای قضاوت در مسابقات انتخاب شدند.

وی راجع به وضعیت سالن برگزاری مسابقات و اسکان تیم‌ها هم به تسنیم گفت: با وجود تبلیغاتی که علیه کشورمان در سطح بین‌المللی وجود دارد، اما تلاش کردیم بهترین وضعیت فراهم شود. مسابقات در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد و در حال حاضر نیز سالن در حال آماده‌سازی و نورپردازی است. همچنین مسابقات آقایان به‌صورت مستقیم پخش خواهد شد. برای اسکان تیم‌ها نیز هتل المپیک و هتل فوتبال در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن کوراش با تمجید از اقدامات فدراسیون ووشو یادآور شد: امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو و همکاران‌مان در این فدراسیون برای میزبانی سنگ تمام گذاشتند. برای میزبانی باکیفیت همه چیز فراهم است و امیدواریم تمام شرکت‌کنندگان با خاطرات خوب وارد کشورمان شوند و با خاطرات بهتر ایران را ترک کنند. ضمن اینکه ما در فروردین ماه سال جاری مسابقات جام پوریای ولی را در خراسان شمالی داشتیم که با حضور کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار خوب و با جوایز دلاری برگزار شد.

خسرویار پیش‌بینی‌اش از عملکرد فنی تیم ملی کوراش در مسابقات پیش رو را اینطور بیان کرد: دوره قبل قهرمانی آسیا قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو در همان شهر و سالن به‌عنوان تست ایونت این رویداد برگزار شد. نتایج ما در آن مسابقات نتایج بدی نبود، اما توقعات از کوراش بیشتر است. در عین حال باید این را در نظر بگیریم قدرت اول کوراش جهان ازبکستان است که یک سر و گردن از همه کشورها بالاتر است و ما بعد از این کشور قدرت دوم جهان هستیم.

وی افزود: دلیل توقعات بالا از تیم ملی در قهرمانی آسیا دوره گذشته، نتایج تیم در مسابقات جهانی هند بود که موفق به کسب مدال‌های زیادی در بخش آقایان و بانوان شدیم. این در حالی بود که برای مسابقات جهانی اردوهای تدارکاتی طولانی مدت داشتیم و نتایج نیز قابل پیش‌بینی بود. بعد از قهرمانی آسیا در هانگژو ما در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی گرفتیم.  در حال حاضر نیز امید بسیار خوبی به نتایج تیم ملی در قهرمانی آسیا داریم و فکر می‌کنم تعداد امید مدال‌های ما به ویژه در بخش بانوان با توجه به برگزاری اردوهای منظم بیشتر خواهد بود.

دبیر انجمن کوراش تصریح کرد: پنج مرحله اردوی آمادگی برای بانوان و چهار مرحله برای آقایان  برگزار کردیم و با توجه به بضاعت و شرایط مالی و نبود زیرساخت‌های مناسب برای کوراش در کشور، تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی کردیم. کوراش همیشه در طول این سال‌ها آبروداری کرده و با حداقل‌ها همیشه بهترین نتایج را داشته است. دوستان ما در فدراسیون‌های المپیکی در حال حاضر اردوهای خود را با چهار تا شش نفر برگزار می‌کنند و حتی همان را هم اعزام نمی‌کنند، اما باید به فدراسیون ووشو خدا قوت گفت که برای این ورزش سنگ تمام گذاشتند.

خسرویار اظهار داشت: چهار نفر از اعضای ترکیب تیم هفت نفره زیر 20 سال هستند و باتجربه‌ترین بازیکن ما امید تیزتک است که بالای 27 سال دارد. این مسیری است که برای بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا آغاز کردیم تا در آن رویداد نیز مجدداً موفق به افتخارآفرینی شویم. در دو جبهه در داخل و خارج در حال مبارزه هستیم و مسائلی وجود دارد، اما خدا را شکر همیشه بچه‌ها سنگ تمام گذاشتند و غیرت کردند و اسم ایران را بالا بردند. فکر می‌کنم در قهرمانی آسیا نیز با توجه به میزبانی کشورمان نتایج بهتری نسبت به دوره‌های گذشته کسب کنیم.

وی درباره شانس قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تمام تلاش خود را برای این مهم خواهیم کرد. البته در کنار ازبکستان ما رقبای دیگری نیز داریم و برخی کشورها از تک ستاره‌هایی در ترکیب خود بهره می‌برند. سنگین وزن تیم ملی ازبکستان در تیم ملی جودو این کشور در المپیک 2020 توکیو حضور داشت. رحمان‌اوف نفر دوم سامبو جهان در این مسابقات در ترکیب قرقیزستان حضور دارد و قزاقستان نیز در بخش آقایان و بانوان تیم خوبی را آورده است.

دبیر انجمن کوراش عنوان کرد: البته ما تدارکی را که لازم بود، دیدیم و دیگر باید در روز مسابقات بچه‌ها در سطح واقعی خود ظاهر شوند. بچه‌ها هیچ چیزی از ازبکستان کم ندارند و آنها نیز شکست‌ناپذیر نیستند. در قهرمانی آسیا 2021 ما بهتر از ازبکستان ظاهر شدیم و برای اولین بار بالاتر قرار گرفتیم. فکر می‌کنم قهرمانی آسیا دست‌نیافتنی نیست، اما نتایج مسابقات نهایی بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و دعا می‌کنیم در روز مسابقات، روز بچه‌های ما باشد. گرفتن مدال دور از دسترس بچه‌های ما نیست و کسب مدال طلا مهم است.

خسرویار در مورد حضور تماشاگران در مسابقات یادآور شد: تماشای مسابقات برای تماشاگران رایگان است. در روز نخست بانوان و در روز دوم آقایان این امکان را خواهند داشت تا مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. همچنین مسابقات آقایان پخش مستقیم پخش خواهد شد. مبلغی خوبی نیز برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی میزبانی کشورمان از این رویداد در سطح شهر در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانیم از پتانسیل نظامی، انتظامی و دوستان در دانشگاه‌ها استفاده کنیم تا حال و هوای خاصی به سالن دوازده هزار نفری بدهیم.

وی راجع به عدم حضور صادق آذرنگ قهرمان بازی‌های آسیایی در ترکیب تیم ملی گفت: چرخه ورود به تیم ملی را حضور در مسابقات قهرمانی کشور قرار دادیم و اعلام کردیم این تنها مسیر ورود به اردوی تیم ملی است. آذرنگ در بخش آقایان و باقری در بخش بانوان که مدال‌آوران ما در بازی‌های آسیایی بودند در این رویداد حضور نداشتند و نمی‌خواستیم قانونی را که خودمان را گذاشتیم، نقض کنیم.

وی در پایان گفت: در شهریور ماه ما برای مسابقات جهانی یک مسابقه مدعیان تیم ملی برگزار خواهیم کرد که نفرات قهرمان شانس حضور در چرخه تیم ملی خواهند داشت. امیدوارم این دوستان از فرصت پیش رو استفاده و در مسابقات مدعیان شرکت کنند. آذرنگ با 21 سال سن و فیزیک و تکنیک مناسب اگر در قالب تیم ملی باشد و خودش را ملزم به رعایت ضوابط و قوانین کنند، حداقل هفت هشت سال می‌تواند برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir