برگزاری همایش پیشگیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا در خرم‌آباد

برگزاری همایش پیشگیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا در خرم‌آباد
شناسه خبـر : ۱۴۳۳۴۶ دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۵ درصد اعتبارات بیمه‌سلامت در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از خدمات غیرضروری پزشکی‌بالینی و بهداشت‌عمومی انجام می‌شود.

به گزارش موج خبر لرستان ، دکتر محسن اسدبیگی در همایش پیش‌گیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا که در خرم‌آباد برگزار شد گفت : به منظور کاهش آسیب‌ها و هزینه‌های ناشی از خدمات غیرضروری پزشکی بالینی و بهداشت عمومی، آموزش پیشگیری سطح ۴ انجام می‌گردد که در این راستا ۵ درصد از اعتبارات سازمان بیمه سلامت در این رابطه هزینه می‌شود.

وی افزود: ۴ سطح پیش‌گیری اعم از سطح ۱، ۲ ، ۳ و ۴ وجود دارد که سطح ۱ و ۲ و ۳ در بحث پیش‌گیری از بیماری‌هاست و پیش‌گیری سطح ۴ در خصوص پیش‌گیری از آسیب‌های اقدامات و فعالیت‌های مربوط به تشخیص و درمان غیرضروری است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: با هماهنگی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و … درخواست می‌شود پیشنهادات و پروپوزال‌های تحقیقاتی خود را در خصوص پیشگیری سطح ۴ جهت حمایت اداری و مالی انجام دهند.

اسدبیگی گفت: بیشترین مشکلات ما مربوط به بیماری‌های قلبی‌عروقی است و تحرک رمز سلامتی می‌باشد که این موضوع اثبات شده و عوامل مختلفی در این کار موثر است.

وی افزود: در راستای حفظ سلامتی سازمان بیمه سلامت ایران در تامین ،حفظ و ارتقا آن مفید و موثر واقع شده است.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir