تشییع پرشکوه پیکر شهید امیرعبداللهیان از میدان مشق تا حرم حضرت عبدالعظیم/ سردار دیپلماسی ایران در جوار سید الکریم آرام گرفت +عکس و فیلم

مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور مقامات ومدیران ارشد دستگاه دیپلماسی در میدان مشقِ این وزارتخانه برگزار و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش موج خبر، مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان امروز از میدان بسیج شهرری با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشگری برگزار و تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی بدرقه شد.

پیکر پاک امیرعبداللهیان دقایقی پیش در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی به خاک سپرده شد.

پیش از این مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور مقامات و مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی در میدان مشقِ این وزارتخانه برگزار شد.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز پیکر شهدای خدمت توسط خیل عظیم جمعیت در تهران تشییع و پس از آن هم مقامات و شخصیت‌های خارجی مختلفی که به تهران وارد شده بودند به پیکر شهدای خدمت ادای احترام کردند.

همچنین، شب گذشته نیز پیکر شهید امیرعبداللهیان جهت طواف حرم مطهر رضوی به مشهد منتقل شده بود.

در ادامه خلاصه ای از مراسم تشییع و تدفین سردار دیپلماسی ایران را مشاهده کنید:

حضور پرشور در مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان

حضور ظریف و عراقچی در تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت امورخارجه

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، علی اکبر صالحی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین ایران و جمع دیگری از مقامات کنونی و پیشین کشورمان در محل وزارت خارجه به منظور تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان حضور یافتند.


حضور علی باقری در تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت امورخارجه

پس از این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان به حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل و در آن محل به خاک سپرده خواهد شد.


خاخام های یهودی در تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت امورخارجه

حجت الاسلام قمی: شهید امیرعبداللهیان سربازی برای ایران و انقلاب بود

حجت الاسلام محسن قمی، معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما در اینجا جمع شدیم که با پیکر وزیر شهیدمان وداع کنیم. این خیل جمعیت در وزارت خارجه جمع شده است تا از رفتار و کردار شهید عزیز سرمشق بگیریم. ما جمع شدیم که بگوییم ای امیر سلام بر تو. سلام بر دل غم دیده تو. سلام ای سرو بلند جبهه مقاومت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب صفت وزیر مجاهد را درباره ایشان به‌کار بردند. یکی از ویژگی‌های شهید ایمان به خدا و پیغمبر و باور به رهبری عزیز بود. او سربازی برای ایران و انقلاب بود. چه در زندگی شخصی خودش و چه در عنوان وزارت خارجه او شخصیتی بود که در پرونده‌اش جز صداقت و درستکاری یافت نمی‌شد.

قمی بیان کرد: او در برابر همه تهمت‌ها جز راه صداقت در پیش نگرفت. او شخصیتی محبوب بود. نه تنها در ایران اسلامی بلکه او محبوب جبهه مقاومت بود. او شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به عنوان پرچمدار مشخص می‌شد. او وزیر خارجه جبهه مقاومت بود. در سوگ او یک چهارم این کره خاکی اعلام عزای عمومی کردند.

معاونت دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: شهید امیر عبداللهیان از دانش برجسته ای برخوردار بود. او توانست با تولید ادبیات مقاومت در شرایط سخت از انقلاب و مقاومت دفاع کند.


حضور برخی مقامات در مراسم تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت امورخارجه

دقایقی پس از آغاز رسمی این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان با پخش سرود ملی ایران وارد محل برگزاری در وزارت خارجه شد.

ورود پیکر امیرعبداللهیان به محوطه وزارت امور خارجه


علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه هم در این مراسم گفت: از همه حضار برای تشریف فرمایی در این جلسه تشکر می‌کنم. این واقعیت انکارناپذیر است خون پاک همواره تضمین کننده مسیر پیشرفت انقلاب است.

وی افزود: من به نمایندگی وزارت امورخارجه در تهران و دیگر نقاط جهان بر این نکته تاکید کنم که خون پاک امیر دیپلماسی و بسیجی عزیز امیرعبداللهیان انقلابی بودن وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد.

کاظمی قمی: یک وزیر انقلابی را از دست دادیم

کاظمی قمی سفیر ایران در افغانستان در حاشیه مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان در گفتگو با مهر: دیپلماسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یک وزیر امروز یک وزیر انقلابی را از دست داد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های ممتاز ایشان در دوران تصدی وزارتخارجه، سیاست خارجی امامین انقلاب بود. شهید امیرعبداللهیان وزیری بود که پیوند عمیقی را میان میدان دیپلماسی و میدان مقاومت ایجاد کرد تا جایی که امروز یکی از ارکان سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

کاظمی قمی با بیان اینکه ما توانستیم دیپلماسی متفاوتی برای مقابله با نظام سلطه در منطقه شکل دهیم افزود: وزیر شهید توانست آنچه که مورد نیاز میدان مقاومت بود را در عرصه دیپلماسی فراهم کند. وزیر امور خارجه شهید خدمت قدرت مقاومت را به نمایش گذاشت و آن را به عنوان یک فرصت تبدیل کرد.


مراسم تشییع وزیر امور خارجه دولت سیزدهم برای خاکسپاری از میدان بسیج آغاز شده و مسیر خیابان فداییان اسلام و میدان اصلی شهرری را طی و سپس از بازار ری عبور کرده و به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌رسد.

نمایی از تشییع شهید امیرعبداللهیان در شهر ری برای خاکسپاری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

ورورد پیکر شهید امیرعبداللهیان به حرم سیدالکریم (ع)

محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر وزیر امورخارجه فقید شرکت کرد.

وی در حاشیه این مراسم با خانواده شهید امیر عبداللهیان دیدار و گفت و گو کرد و با ابراز همدردی و تاثر عمیق به خانواده ایشان برای از دست دادن انسانی خدوم و مخلص، شهادت این دیپلمات انقلابی و جهادی را ضایعه ای بزرگ برای دستگاه دیپلماسی و کشور برشمرد.

مدیر قوه مجریه تاکید کرد که مسیر و تلاش های شبانه روزی وزیر امور خارجه فقید چراغ راه دولت در ادامه مسیر خدمتگزاری به مردم است.

مخبر در ادامه ضمن زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با مردمان داغدار و حاضران در مراسم تدفین پیکر وزیر امور خاجه فقید دیدار و گفت و گو کرد.

طواف پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم


سرانجام پیکر شهید امیرعبداللهیان در آرامگاه ابدی خود در رواق امام خمینی (ره) و در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir