لرستان روی خط زلزله/ هشدار نارنجی در ازنا

لرستان روی خط زلزله/ هشدار نارنجی در ازنا
شناسه خبـر : ۱۳۹۸۳۸ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران با وقوع چهار زمین‌لرزه در این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، زمین‌لرزه‌ای با قدرت 3.4 ریشتر در خرم‌آباد در ساعت 19 دقیقه بامداد 3 فروردین و زمین‌لرزه‌ای دیگر با قدرت 2.9 ریشتر در ازنا در ساعت یک و 32 دقیقه و 42 ثانیه بامداد امروز رخ داد.

زمین‌لرزۀ سوم با قدرت 2.8 ریشتر در الیگودرز در ساعت 2 و 30 دقیقه و 34 ثانیه و زمین‌لرزه چهارم با قدرت 3.5 ریشتر در ازنا در ساعت 2 و 38 دقیقه و 51 ثانیه بامداد رخ‌ داده‌است.

نیروهای امدادی و عملیاتی لرستان پس از وقوع چهار زلزلۀ کمتر از چهار ریشتر در این استان با اعلام وضعیت هشدار در حال آماده‌باش هستند.

مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، صبح امروز، جمعه، گفت که ستاد مدیریت بحران این استان در پی وقوع زلزله‌ در شهرستان‌های خرم‌آباد ، ازنا و الیگودرز در آماده‌باش است.

او اضافه کرد که روند وقوع زلزله در لرستان افزایشی است و مردم هشیاری لازم را برای حوادث ناشی از زلزله‌های احتمالی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد که اطلاع‌رسانی‌های لازم و اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

پنجمین زلزله در لرستان

پنجمین زلزله در لرستان در عمق 10کیلومتری زمین با مختصات طول جغرافیایی 49.478 و عرض جغرافیایی 33.361 صبح امروز ساعت  10:05:33 رخ داد.

این زمین‌لرزه با قدرت 2.6 ریشتر در فاصلۀ11کیلومتری ازنا، 21 کیلومتری الیگودرز و 26کیلومتری مؤمن‌آباد رخ داده‌است. سومین زلزله در ازنا با وقوع زلزلۀ صبح امروز به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/ 644

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir