تأکید نشست قرآنی تهران بر نابودی رژیم‌ صهیونسیتی

تأکید نشست قرآنی تهران بر نابودی رژیم‌ صهیونسیتی
شناسه خبـر : ۱۳۹۸۳۱ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: نشست قرآنی تهران باید آینده درخشان جامعه اسلامی و وحدت امت اسلام را در ریشه‌کن کردن تروریسم دولتی رژیم‌ صهیونسیتی نشان دهد و سکوت مجامع بین‌المللی و حامی صهیونسیت را به چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، نشست قرآنی "نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی" امروز، پنجشنبه دوم فروردین، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه رمضان اظهار داشت: شروع سال نوی شمسی را در حوزه فرهنگی ایران بزرگ تجربه می‌کنیم و مردم ما دو عید نزول قرآن و طبیعت را جشن گرفتند.

اسماعیلی به درگیری جهان اسلام با توطئه پیچیده و چند لایه صهیونسیتی و غربی در غزه مقتدر و مظلوم اشاره کرد و گفت: یکی از رویدادهای مهم در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی جریان‌ توهین به قرآن کریم بود که در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر در کشورهای غربی به کتاب مقدس آسمانی مسلمانان که نزدیک به دو میلیارد نفر از جمعیت امروز دنیا را تشکیل می‌دهند، توهین کردند ولی در واکنش به این توهین اتفاق جدی، قابل تأمل و واکنش لازم را از مجامع جهانی ندیدیم.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی برخواسته از تعالیم قرآنی و نهضت اصیل دینی اقدامات لازم را در دستور کار قرار داد و شاید نقطه اوج این حرکت اعتراضی حضور رئیس‌جمهور انقلابی ایران در صحن سازمان ملل بود که قرآن کریم را بر دست گرفت و این جنایت بزرگ غربی‌ها را در جلو چشم همه رسوا کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به پایداری جریان مقاومت فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد از ماه اکتبر و با مقاومت جوانان فلسطین شروع شد که تمام معادلات صهیونیست و آمریکا را باطل کرد، آن هم در شرایطی که آنها به دنبال عادی‌سازی حضور صهیونسیت در جهان اسلام بودند.

اسماعیلی با بیان اینکه دست و بازوی جوانان شهادت طلب جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن را می‌بوسیم، تصریح کرد: این افراد برای جهان اسلام افتخار آفریدند و رژیم صهیونسیتی را به ذلت کشاندند. در طول مدت حماسه مردم غزه، آنچه بیش از همه در برابر دیدگان جهانیان خود را نشان داد تمسک آنها به قرآن کریم بوده است.

او از تلاوت قرآن توسط کودکان و نوجوانان غزه در میان آوار و مقاومت آنها یاد کرد و گفت: مسلمانان غزه نشان دادند تمسک به قرآن کریم برای اعتلای جامعه اسلامی شرط اصلی و حیاتی است. 

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از برپایی نشست قرآنی تهران توقعاتی دارم، اظهار داشت: این نشست باید خروجی‌های مشخصی داشته باشد. باید آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتو تعالیم قرآن کریم نشان دهد و وحدت امت اسلامی را در ریشه کن کردن تروریسم دولتی رژیم‌ صهیونسیتی به مثابه یک جمع واحد اعلام کند.

او خاطرنشان کرد: این نشست باید سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای حامی صهیونسیت را به چالش بکشاند و این موضوع را تبیین کند وقتی که مردم مظلوم غزه بیش از سی و یک هزار شهید را تقدیم کردند نباید برخی از دولت‌های اسلامی همچنان به روابط اقتصادی و سیاسی خود با صهیونیست ادامه دهند؛ چرا که این اقدام خیانت آشکار به جهان اسلام، جبهه مقاومت و دهن‌کجی به خون‌های پاک مردم غزه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه این موارد باید در خروجی گفت‌وگوی نخبگان جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: به عنوان مطالباتی که باید دولت‌ها و مجامع اسلامی با قوت پی گیری کنند در صدر موضوعات مورد توجه باشد.

در ادامه این مراسم رونی الفه، مشاور وزیر فرهنگ لبنان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مهدی مصطفوی، قائم مقام معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری؛ پروفسور سلیمان برک، استاد دانشکده الهیات استانبول و تعداد دیگری از میهمانان بین‌المللی حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir