جهش تولید مسکن با واگذاری زمین به مردم

جهش تولید مسکن با واگذاری زمین به مردم
شناسه خبـر : ۱۳۹۸۱۱ پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳

کارشناس سیاستگذاری مسکن با تاکید بر اینکه واگذاری زمین به مردم یکی از مصادیق «جهش تولید با مشارکت مردم است» گفت:با نهضت مردمی‌سازی، مشکل مسکن برطرف می شود.

فرشید ایلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی موج خبر در خصوص نامگذاری سال 1403 به نام جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: در خصوص شعار جهش تولید با مشارکت مردم  یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی‌سازی مسکن است.

وی افزود: واقعیت این است که انبوه سازی دولتی با توجه به شرایط مالی و اقتصادی کشور برنامه صحیحی در حوزه مسکن نیست. با آنکه بسیاری از پروژه‌های مسکن طی سال‌های قبل شروع شده، اما هنوز به اتمام نرسیده و نیمه تمام است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد که طی دو دولت اخیر هنوز به اتمام نرسیده و حدود 150 هزار واحد آن باقی مانده است.

کارشناس سیاست گذاری مسکن با تاکید بر اینکه باید از این تجربه درس بگیریم، اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این راستا باید اجرا شود، گسترش کوتاه مرتبه سازی است. خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه حدود 20 تا 25 درصد به ظرفیت سکونتگاه‌ها در شهرها و روستاها افزوده خواهد شد.

ایلاتی توضیح داد: بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می‌شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند،بتوانند با در اختیار گرفتن زمین ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

وی تاکید کرد: بنابراین «جهش تولید با مشارکت مردم» یکی از شعارهای بسیار خوب است که بر اساس آن باید مردم در صحنه باشند. به این ترتیب می‌توان به رفع معضل همیشگی مسکن در کشور امیدوار بود.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir