سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افتتاح شد

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افتتاح شد
شناسه خبـر : ۱۳۹۷۷۵ پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با نخستین روز از فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مسئولان کشوری در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» دقایقی پیش در اولین روز فروردین 1403 با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شبستان مصلای تهران افتتاح شد.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در قالب 25 بخش همچون کودک و نوجوان، حکمرانی قرآنی، مشاوره و پژوهش‌های قرآنی، جلسات خانگی، پوشش ایرانی و اسلامی برپا شده است، تا چهاردهم فروردین‌ از ساعت 17 تا 30 دقیقه بامداد میزبان علاقه مندان خواهد بود.

بر اساس اعلام دست‌اندرکاران نمایشگاه، 46 مؤسسه مردمی و 24 نهاد حاکمیتی در برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن فعالیت دارند و همچنین 160 ناشر در این دوره کتاب‌های قرآنی و دینی خود را در معرض دید علاقمندان قرآنی قرار داده‌اند.

 

 

در عین حال در بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز نمایندگانی از 25 کشور از جمله ترکیه، الجزایر، سنگال، روسیه، هند، فرانسه، آفریقای جنوبی، ‌ چین، کانادا و... حضور دارند. بخش بین‌الملل از یکم تا هشتم فروردین ماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

از جمله بخش‌های فعال در نمایشگاه سی و یکم قرآن کریم می‌توان به بخش محافل و مراسم، بخش آموزش نوین قرآن (طرح بشری)، آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی، باغ آیات، بخش بین‌الملل، ترجمه قرآن، ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه، نهادها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی، خادمان قرآن کریم، نشر مکتوب و دیجیتال دینی، دهه هشتادی‌ها (نوجوانان)، مؤسسات قرآنی مردمی و بخش هنرهای دینی اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir