نمایشگاه قرآن زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه قرآنی است

نمایشگاه قرآن زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه قرآنی است
شناسه خبـر : ۱۳۹۷۷۴ پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ شعار «می‌خوانمت» در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را شعاری راهبردی عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم خواندن و انس مردم با قرآن یک قدرت نرم در جامعه ایجاد می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین افتتاحیه نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه قرآن با شعار «می‌خوانمت» اظهار داشت: هدف این‌ نمایشگاه انتقال مفاهیم قرآنی و دینی توسط ابزار هنر است.

فیروزیان تصریح کرد: در این نمایشگاه محتوای فاخر‌ توسط‌ هنرهای جذاب به مخاطب‌ ارائه خواهد شد تا‌ مفاهیم به روح و جان‌ مخاطب نفوذ کند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ با اشاره به فعالیت بخش بین‌الملل در این دوره از نمایشگاه گفت: در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن 25 کشور اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند که محصولات، هنرها و پژوهش‌های هنری خود را ارائه خواهند کرد. این بخش از نمایشگاه از هشتم آغاز به کار خواهد کرد.

او همچنین به فعالیت بخش قرآنی ویژه کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهبردی‌ترین مسائل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن موضوع کودک و نوجوان و اهمیت انس این قشر از جامعه با جامعه است. به همین منظور برنامه‌های خاص و جذابی برای کودکان و نوجوانان در جهت مأنوس کردن آنها با قرآن طراحی شده است.

فیروزیان از فعالیت بخش مربوط به زنان و خانواده یاد کرد و ادامه داد: در این دوره به موضوع زن، عفاف و خانواده توجه ویژه شده است و در کنار آن، به مسئله حکومت دینی و قرآنی پرداخت ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت شعار «می‌خوانمت» را شعاری راهبردی عنوان کرد و اظهار داشت: شعار این دوره همانند دوره سی‌ام انتخاب شده است و ما معتقدیم خواندن و انس مردم با قرآن یک قدرت نرم در جامعه ایجاد می‌کند؛ همانطور که دلیل اصلی صبر مردم فلسطین انس با قران کریم است.

فیروزیان در پایان خاطرنشان کرد: پویش «حافظ شو» طرحی مربوط به قشر کودک و نوجوان است تا زمینه‌ای برای تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باشد. چنانکه در این طرح در ابتدا به 14 سوره پایانی قرآن‌کریم پرداخته است و این شروعی برای تحقق جامعه قرآنی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir