پیش‌بینی وضعیت هوای لرستان تا ۲۴ ساعت آینده؛ مردم منتظر باران باشند

پیش‌بینی وضعیت هوای لرستان تا ۲۴ ساعت آینده؛ مردم منتظر باران باشند
شناسه خبـر : ۱۳۹۴۳۵ پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اعلام صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان، تأکید کرد: بارش‌ها از اواخر شامگاه جمعه تا شامگاه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، گفت: جو لرستان تا ظهر فردا آرام و پایدار است و پوشش باد و وزش باد پدیده‌های غالب این استان است.

او با بیان اینکه سامانۀ بارشی جدیدی از اواخر وقت فردا تا شامگاه شنبه 26 اسفند به لرستان وارد می‌شود، افزود: هشدار سطح زرد هواشناسی صبح امروز صادر شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، رگبار تگرگ و احتمال برخورد صاعقه برای تمام مناطق این استان پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: رگبار پراکندۀ برف در شهرهای سردسیر و بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات لرستان را انتظار داریم.

اکبری با بیان اینکه بارش‌ها در لرستان از اواخر شامگاه جمعه تا شامگاه شنبه از شدت و نمود بیشتری برخوردار است، گفت: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در این استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان اعلام کرد: موج بارشی جدید شامگاه شنبه به‌طور کامل از جو این استان خارج می‌شود و بارشی در روز یکشنبه تا دوشنبۀ هفته آینده نداریم.

او اضافه کرد: سامانۀ بارشی جدیدی روز دوشنبۀ هفتۀ آینده به جو لرستان وارد می‌شود و هرگونه اعلام‌نظر دربارۀ نحوۀ فعالیت این سامانه در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir