گلزنی خوش‌موقع ستاره آرژانتینی برای استقلال/ نقد منتقدان و تلنگر نکونام جواب داد

گلزنی خوش‌موقع ستاره آرژانتینی برای استقلال/ نقد منتقدان و تلنگر نکونام جواب داد
شناسه خبـر : ۱۳۸۷۹۶ شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

استقلال با تک گل بلانکو جدال حساس در اهواز را برد تا این مهاجم هم تا حدودی از زیر فشار خارج شود.

پیروزی استقلال برابر همنام خوزستانی خود در اهواز یک پیروزی مهم و یک سه امتیاز با ارزش بود. استقلال در صدر جدول به این سه امتیاز نیاز حیاتی داشت و مهمتر از آن می خواست طلسم نبردن در بازی‌های بیرون خانه را بشکند.

استقلال صدرنشین لیگ است اما به لطف پیروزی‌های خانگی به این جایگاه رسیده و همواره بیرون خانه مشکل داشته است. این برد به معنی رفع صدمات روحی ناشی از این مشکل بود، حالا بماند که در جدال با همنام خوزستانی استقلال در تمام سال‌ها مشکل داشته و حساسیت این بازی بر همه مشخص است.

استقلال خوزستان فصل خوبی نداشته و به امتیازات دور برگشت بسیار نیاز دارد. آبی‌ها در اهواز یقه پرسپولیس را هم دور رفت گرفتند و دور برگشت با خریدهای خوب تیمی متفاوت شده‌اند. به همه این‌ها اضافه کنید زمان این بازی را که هفته قبل از دربی بود!

همیشه بازی قبل از دربی برای هر دو تیم بزرگ تهرانی مهم است. بازیکنان نمی‌خواهند مصدوم یا محروم شوند، مربیان هم نمی‌خواهند ببازند. در فضایی چنین محتاطانه بردن این مسابقه بسیار حیاتی بود، اتفاقی که به لطف گل مهاجم آرژانتینی استقلال رخ داد.

اما از نظر فردی هم این گل برای این خرید خارجی نکونام بسیار مهم بود. او که از ابتدای فصل برای خریدهای خارجی در جنگ با مدیریت بود، آنقدر روی خرید این بازیکن آرژانتینی ایستاد تا سرانجام او به تهران آمد و کارت بازی هم گرفت.

اما مشکلات نکونام تازه شروع شده بود! بلانکو با کیفیتی مشابه آرمان رمضانی نمی‌توانست مشکل گلزنی استقلال را حل کند. نکونام سعی کرد با این توجیه که بازیکن خارجی نیاز به زمان برای هماهنگی دارد، برای خرید خود زمان بخرد اما با گذشت ماه‌ها دیگر کاسه صبر منتقدان و هواداران لبریز و همین موضوع باعث شد در بازی قبل نکونام این بازیکن را روی نیمکت بنشاند.

گاهی اوقات نیمکت نشینی به بازیکن کمک بسیاری می‌کند. اتفاقی که برای بلانکو افتاد و همین تلنگر باعث شد او از فرصت دوباره حضور در ترکیب اصلی به بهترین شکل استفاده و با یک پرش تماشایی تک گل ۳ امتیازی بازی در اهواز را بزند.

پاس این گل را هم ماشاریپف داد که او هم در زمستان خرید خارجی دیگر نکونام بود. با درخشش این دو بازیکن نکونام بیشتر از همیشه بابت کسب این سه امتیاز حساس در آستانه دربی و حفظ صدرنشینی و فاصله با پرسپولیس خوشحال بود.

با این اتفاق ثابت شد توجه به نقد منتقدان چقدر می‌تواند به خود مربی یا بازیکن کمک کند. جواد نکونام به این انتقادات گوش کرد و با یک تلنگر به جا و به موقع بازیکنش را احیا کرد و البته خود نیز از زیر فشار انتقادات خارج شد، آن هم در آستانه دربی!

بیشتر بخوانید: از مهاجم استقلال در تهران پول می‌خواستند!/ بلانکو حاضر نشد با دلال ایرانی کار کند/ چه کسانی گلزن استقلال را به تهران آوردند؟!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir