گردش مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی صنعت شیلات در لرستان

گردش مالی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی صنعت شیلات در لرستان
شناسه خبـر : ۱۳۸۶۹۲ شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

مدیرکل شیلات لرستان گفت : حجم سرمایه گذاری و گردش مالی در شیلات استان سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان است .

به گزارش موج خبر لرستان، کیارش بیرانوند در نشست با خبرگزاری های استان در خرم‌آباد گفت : در سفر رییس جمهور به استان پیشنهاد ساخت ۱۰ مجتمع تولید ماهیان خاویاری در استان را دادیم که در پیوست اعتبارات مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان با پیگیری های بعمل آمده اخیراً مصوب شده از محل برخی اعتبارات شیلات استان ساخت تعداد ۵ مجتمع خاویار را آغاز کردیم و تعداد ۵ مجتمع دیگر نیز به محض تخصیص اعتبارات سفر آغاز خواهیم کرد .

وی در خصوص مجتمع گرم آبی نیز گفت : مجتمع گرم آبی دورود که در سنوات گذشته ساخته شده ۲۰۰۰ تن تولید ماهی دارد و ۱۸۰ نفر بصورت مستقیم در آن مشغول بکار می باشد و خوشبختانه مجموعه پویا و پای کاری است که ۲۲ تعاونی نیز در آن تشکیل گردیده و در حال فعالیت می باشند .

بیرانوند افزود : در این دوره نیز راه دسترسی و آسفالت آن و ایجاد کانال و بندهای انحرافی این متمع را ایجاد و با پرداخت تسهیلات با علم روز در حال فعالیت و تولید می باشد .

کیارش بیرانوند با اشاره به ماهیان سردآبی نیز گفت : در شول آباد مردم بیش از ۵۰ مزرعه ایجاد کرده و با تسطیح کف رودخانه ، تولید ماهیان سردآبی را با حمایت شیلات استان انجام داده و اشتغالزایی مطلوبی نیز ایجاد نموده اند .

مدیرکل شیلات استان لرستان تصریح کرد : در چند سال گذشته پروژه های تعطیل و راکد را احیا و با تخصیص اعتبارات لازم آنها را تکمیل و به بهره برداری رسانده ایم همچنین مزارع منفرد و خرد را توسعه داده و مزارع موجود را مکانیزه کرده و با چرخه اقتصادی بالایی در صنعت شیلات اشتغالزایی فراوانی ایجاد گردیده است .

وی میزان تولید ماهی در استان را افزایشی اعلام کرد و گفت : در گذشته تولیده ماهیان در استان ۱۶۰۰۰ تن بوده در حالیکه تاکنون تولید ماهی در استان به ۳۶۰۰۰ تن در سال رسیده است که در نوع خود و در قیاس با سایر استانها بی نظیر است .

مدیرکل شیلات لرستان حجم سرمایه گذاری در صنعت شیلات استان را ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : در لرستان سالانه ۳۶ هزار تن ماهی تولید میشود و حجم سرمایه در گردش این مقدار در سال ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان علی رغم اینکه استان غیرساحلی هستیم این سرمایه گذاری در سال آینده قطعا رو به افزایش خواهد بود .

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir