۷ بازی پیاپی بدون برد در بیرون از خانه برای استقلال/ کابوس برادرکشی در اهواز!

۷ بازی پیاپی بدون برد در بیرون از خانه برای استقلال/ کابوس برادرکشی در اهواز!
شناسه خبـر : ۱۳۸۴۷۶ پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

آبی‌پوشان پایتخت امیدوارند بعد از ۷ بازی پیاپی بدون برد در بیرون از خانه بتوانند در اهواز این طلسم را بشکنند.

استقلال در قامت تیم صدرنشین لیگ بیست‌وسوم کار خود را پیش می‌برد و آبی‌پوشان پایتخت بعد از آنکه وداعی زودهنگام با جام حذفی فوتبال ایران داشتند و در رفسنجان مقابل مس باختی ۲گله را پذیرفتند، حالا خود را باید برای جدال با استقلال خوزستان آماده کنند. شاگردان جواد نکونام در آستانه داربی پایتخت به دنبال آن هستند تا بردی روحیه‌بخش را در اهواز بتوانند به‌دست آورند و با سوغاتی ۳ امتیازی به تهران بازگردند و مهیای حضور در مسابقه داربی برابر پرسپولیس شوند.

طلسم ۵ ماهه علیه تیمِ نکونام

آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری دوگانه عجیبی را تجربه کرده‌اند؛ آن‌ها ۱۰۰ درصد امتیازات دیدارهای خانگی را به‌دست آورده‌اند اما در بیرون از خانه، عملکردشان ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است. استقلالی‌ها از ۲۷ امتیاز ممکن تنها ۱۲ امتیاز دیدارهای خارج از خانه را به‌دست آورده‌اند و نکته مهم اینکه آن‌ها در ۷ بازی اخیرشان (در لیگ برتر و جام حذفی) هیچ بردی در خانه رقبا به‌دست نیاورده‌اند و توانسته‌اند ۶ تساوی و یک باخت را تجربه کنند که آمار عجیبی محسوب می‌شود.

شاگردان نکونام آخرین پیروزی‌شان در بیرون از خانه را اواسط مهرماه در رفسنجان مقابل مس در لیگ برتر به‌دست آوردند و بعد از آن مسابقه، آبی‌ها در نبرد با شمس‌آذر قزوین، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی و مس رفسنجان (جام حذفی) ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند. این آمار ضعیف باعث شده تا آبی‌ها با انگیزه طلسم‌شکنی به اهواز سفر کنند و امیدشان به این است که بتوانند استقلال خوزستان را از پیش بردارند تا هم جایگاه‌شان در رتبه نخست تثبیت شود و هم اینکه به طلسم ۵ ماهه خود پایان بدهند.

به یاد خاطرات خوش در اهواز

استقلال تهران و استقلال خوزستان همواره نبردهای جذابی در تاریخ لیگ برتر داشته‌اند. نکته جالب‌توجه برتری مطلق آبی‌های تهرانی در ۵ رویارویی اخیر ۲ تیم است؛ به‌طوری‌که ۴ برد در کارنامه استقلال تهران دیده می‌شود و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. از این ۵ مسابقه، ۲ بازی به میزبانی اهوازی‌ها بوده که هر ۲ دیدار را آبی‌پوشان پایتخت با برد به سود خود به پایان رسانده‌اند. نکته ویژه دیگر درباره ۵ رویارویی اخیر ۲ تیم آبی‌پوش لیگ برتر اینکه استقلال تهران توانسته ۹ گل به حریف خود بزند اما در نقطه مقابل تنها ۲ بار دروازه آبی‌های تهرانی باز شده است.

استقلالی‌ها نه‌تنها در تقابل با هم‌نام خوزستانی خود موفق بوده‌اند بلکه در سالیان گذشته خاطرات خوشی از اهواز دارند. در دوران غیبت استقلال خوزستان در لیگ برتر، آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی در اهواز کار خود را دنبال کرده‌اند که بیش از ۳ سال از آخرین باخت استقلال در اهواز می‌گذرد. در ۳ رویارویی اخیر آبی‌پوشان پایتخت با فولاد خوزستان در اهواز، آن‌ها توانسته‌اند ۲ برد به‌دست آورند و یک تساوی بدون گل هم در کارنامه استقلالی‌ها دیده می‌شود تا شاگردان نکونام برای حفظ عملکرد درخشان خود در اهواز به این شهر سفر کنند و آن‌ها در تلاش هستند تا با حفظ این رکورد، طلسم نبردن‌های استقلال در بیرون از خانه را هم بشکنند و با دست پر به تهران بازگردند.

اینجا ببینید: عکس| به خط شدن استقلالی‌ها برای شکست دادن نکونام

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir