حال و هوای لرستان در ساعات پایانی تبلیغات/ هیجان و شور انتخابات‌ به اوج خود رسید‌

حال و هوای لرستان در ساعات پایانی تبلیغات/ هیجان و شور انتخابات‌ به اوج خود رسید‌
شناسه خبـر : ۱۳۷۴۸۲ چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

فضای انتخابات مجلس لرستان در ساعات پایانی تبلیغات به اوج خود رسیده‌ ‌و حال‌وهوای شهرها همراه با تب‌وتاب و کنش‌گری‌های منتقدانه است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مشارکت سیاسی پیامد توسعۀ سیاسی و از مؤلفه‌های تعهد و قبول مسئولیت‌های اجتماعی است که تحقق یک ارادۀ جمعی را نیز تسهیل می‌کند.

گسترش وسایل ارتباط جمعی، افزایش باسوادان، شکل‌گیری مناسبت‌های اجتماعی و افزایش دانشجویان گفتمان توسعۀ سیاسی را تقویت می‌کند و انتخابات نیز بر شکل‌گیری جغرافیای سیاسی اثر می‌گذارد.

جامعۀ لرستان از ساختار قومی و طایفه‌ای برخوردار است و کنش سیاسی مردم این استان حالا در آخرین روز تبلیغات مجلس همراه با تب‌وتاب و کنش‌گری‌های منتقدانه است و گمانه‌زنی‌هایی دربارۀ لیست احتمالی نمایندگان نیز بازتولید شده‌است.

رأی‌دهندگان لرستانی در دوازدهمین دور انتخابات مجلس با مشارکتی خیره‌کننده، حضور برخی از نامزدهای پروزن و برخوردار از سبد رأی شوروشوق انتخاباتی را در شهرها به‌راه انداخته‌اند و عملاً فضای رقابت بین آنان به اوج رسیده‌است.

گروه‌های قومی و طایفه‌ای اثرگذارترین بازیگران سیاسی لرستان در ساعات پایانی تبلیغات مجلس هستند و حالا در نشست‌های خانوادگی و حلقه‌های دوستان نقش‌آفرینی می‌کنند تا خصیصه‌های محلی و فضایی به کردارهای انتخاباتی افراد معنا و جهت بدهد.

انتهای پیام/ 644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir