دعوت آیت‌الله قائم‌مقامی از مردمی برای مشارکت در انتخابات/ قهر کردن با نظام قهر کردن با خدا و دین خداست + فیلم

دعوت آیت‌الله قائم‌مقامی از مردمی برای مشارکت در انتخابات/ قهر کردن با نظام قهر کردن با خدا و دین خداست + فیلم
شناسه خبـر : ۱۳۶۹۸۷ یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

آیت‌الله قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه ضمن دعوت مردم به مشارکت در انتخابات پیش رو،‌ گفت: اکنون وقت قهر کردن با نظام نیست،‌ قهر کردن در وضعیت فعلی قهر کردن با خدا و دین خداست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر،‌ آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی استاد حوزه و دانشگاه در ویدئویی ضمن دعوت مردم به مشارکت در انتخابات،‌ در دوره کنونی‌، قهر کردن با انتخابات و نظام را قهر کردن با خدا و دین خدا دانست و گفت:‌ «بار دیگر در آستانه انتخابات هستیم که به تعبیری جشن سیاسی انقلاب اسلامی و نظام جمهوی اسلامی ایران است، نظامی که به لطف خداوند در 45 سال گذشته ثابت کرده است به اینکه در دو جنبه خداوند و مردم جدی و واقعی است، هم خداوند پشت و پناه انقلاب و نظام است و  هم نظام و انقلاب وابسته به نشانه‌های الهی است. از سوی دیگر به واسطه حضور مردمی بوده است که این نظام پابرجاست،‌ اخیراً‌ نیز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن دیدیم که یک رفراندوم طبیعی انجام شد و مردم با حضور خود در راه‌پیمایی به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی دوباره دادند.

 

.

 

 وی ادامه داد:‌ این روشن و مشخص است که حضور در انتخابات، فوق العاده مهم است‌؛‌ هم در جهت تاکید جنبه مردمی نظام یعنی جنبه قابلی نظام و هم در جهت تاکید بر جنبه فاعلی نظام که شامل خداوند، دین و امام زمان(عج) است،‌  این دو رکن یعنی جنبه قابلی و فاعلی نظام است که نظام را استوار نگه می‌دارد.

 قائم‌مقامی تصریح کرد:‌ یکی از وجوه حضور و بودن مردم در نظام حضور در انتخابات است، به هیچ وجه جای قهر کردن با نظام نیست، اگر کسی خدای ناکرده در اثر سختی و مشکلات،‌ گرانی و ... قهر کند، با دین خدا قهر کرده است،‌  با خداوند باریتعالی قهر کرده است. نباید ناامید بود از اینکه کسانی که می‌آیند چه می‌کنند؟ ما در مقطعی هستیم به دلیل تجربیات متعدد سال‌های اخیر به نوعی پختگی و قوام رسیده‌ایم،‌ ویژگی دموکراسی حقیقی نیز همین است که به تدریج به سمت درست شدن می‌رود.

 انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir