تعمیر هواپیماهای خارجی توسط ایرلاین ملی/ نخستین اورژانس هوایی ایران راه‌اندازی می شود

تعمیر هواپیماهای خارجی توسط ایرلاین ملی/ نخستین اورژانس هوایی ایران راه‌اندازی می شود
شناسه خبـر : ۱۳۶۵۳۸ چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی انتقال یک بیمار اورژانسی از زاهدان به تهران، گفت:موتور و هواپیماهای خارجی توسط هما تعمیر می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری با اشاره به اینکه از تیرماه امسال تاکنون 2845 مصوبه توسط هیئت مدیره هما داشته ایم، اظهار کرد: آنچه در ایران ایر اتفاق افتاده حاصل تلاش همه کارکنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تامین ناوگان اولویت کاری بوده است، افزود: خروجی عملکرد به کاهش تاخیر، کاهش ابطال پروازها و افزایش رضایت مردم شده است.

وی با یادآوری اینکه با اقدامات انجام شده چالش های  20 ماه قبل ایرلاین ملی برطرف شده است، گفت: با تلاش‌های انجام شده میانگین حقوق کارکنان را 3 تا 7 میلیون تومان تغییر یافت که این کار بار مالی زیادی را به همت تحمیل کرد. با جدا شدن صندوق بازنشستگان از هما ملکف هستیم خدماتی را به این عزیزان ارائه کنیم و خوشبختانه امروز یک رضایت نسبی در بین بازنشستگان ایجاد شده است.

مدیرعامل ایران‌ایر طی یکسال اخیر 1500 فقره وام 50 میلیون تومانی قرض الحسنه به کارکنان پرداخت شده است، اضافه کرد: یکی از موضوعات جدی در ایران ایر، جوان گرایی بوده که حتما این مقوله را همچنان پیگیری خواهیم کرد. 

فرزادی پور در ادامه با اشاره به اینکه تا یکماه آینده اورژانس هوایی توسط هما راه اندازی می شود، گفت: امروز عمدتا این کار توسط پروازهای چارتر انجام می شود که به عنوان مثال انتقال یک بیمار از زاهدان به تهران 600 میلیون تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه برای انتقال یک بیمار 6 صندلی در هواپیما باز می شود، افزود: باید در رابطه با انقال بیماران اورژانسی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی با یادآوری اینکه  حدود یکسال 35 تا 40 درصد تاخیرات ایران ایر مربوط به تجهیزات فرودگاهی بود، اظهار کرد: با وجود تنگنای مالی 9 دستگاه ارکاندیشن را با هزینه 90 میلیارد تومان خریداری کردیم. علاوه بر این که اورهال 350 دستگاه زمینگیر شده را انجام داده ایم. به همین دلیل در زمان حاضر 5 تا 6 درصد از تاخیرات پروازی مربوط به تجهیزات است.

وی ادامه داد: معاونت خدمات فرودگاهی به 11 شرکت خارجی و 10 شرکت داخلی سرویس دهی می کند، افزود: امروز کمترین چالش را با مسافران به واسطه اصلاح پاسخگویی در فرودگاه‌ها داریم. 

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه طی 9 ماه گذشته 25 موتور هواپیما تعویض شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود امسال 5 فروند هواپیمای ATR وارد چرخه شود که به دلیل مشکل پیش آمده برای تامین قطعه احتمالا با تاخیر دو ماهه این هدف‌گذاری محقق خواهد شد.

   تعمیر هواپیماهای خارجی توسط ایرلاین ملی   

فرزادی پور با اشاره به تعمیر موتور و هواپیماهای خارجی توسط ایران ایر از جابجایی 753 هزار و 746 نفر در سال 1402 خبر داد و با بیان اینکه این رقم حدود 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: در 9 ماه امسال 243 هزار و 386 نفر مسافر خارجی جابجا شده که نسبت به کل سال گذشته حدود 100 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از جابجایی 87530 نفر در حج تمتع جابجا شده که نسبت به سال گذشته حدود دو برابر رشد داشته است، افزود: در اربعین امسال نیز 49349 نفر جابجایی مسافر داشته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir