صلح و سازش بین ۲ طایفه لرستان پس از ۸ سال/ ‌محکوم به قصاص به زندگی بازگشت

صلح و سازش بین ۲ طایفه لرستان پس از ۸ سال/ ‌محکوم به قصاص به زندگی بازگشت
شناسه خبـر : ۱۳۴۷۲۱ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

بیست و یکمین مراسم صلح و سازش در شهرستان دلفان استان لرستان برگزار شد و با گذشت خانواده‌های اولیای دم از محکومان به قصاص در یک پرونده، ۵۰ پرونده قضایی مختومه شد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، ‌به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بیست و یکمین مراسم صلح و سازش در شهرستان دلفان برگزار شد. در سال 1396 نزاع خانوادگی در روستای بگوردی بخش خاوه شهرستان دلفان اتفاق افتاد که منجر به 3 فقره قتل، زخمی شدن 45 نفر، آتش زدن زمین‌های کشاورزی، تخریب اموال و منازل مسکونی و تشکیل حدود 50 پرونده در دادگستری لرستان شد.

کاکولوند معاون توسعه حل اختلاف دادگستری لرستان در این جلسه با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: صلح و سازش به لحاظ حقوقی، قانونی و قضایی آثار بسیار مطلوبی بر جامعه دارد و مجموعه قضایی استان به جد از بحث صلح و سازش و ایجاد همبستگی بین ایلات و طوایف حمایت خواهد کرد.

وی افزود: البته مجرمان بدانند که دستگاه قضایی در خصوص جرم‌هایی که جنبه جنایت دارند و نظم و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند کوتاهی نخواهد کرد و از خط قرمز خود در مورد این جرایم عدول نمی‌کند.

کاکولوند افزود: ایجاد شورا‌های حل اختلاف در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده اهمیت و نقش پررنگ جایگاه بزرگان طوایف و اقوام توجه ویژه حاکمیت اسلامی به آن‌ها است.

معاون توسعه شورا‌های حل اختلاف دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: در کشور عزیز ما لرستان را به نام اقوام، طوایف و ایلاتی می‌شناسند که با منش بزرگ و رفتار کریمانه خود در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند و همچنین در مقابل تهدید‌های نظامی دشمنان مقتدرانه قد علم می‌کنند.

وی با اشاره به نیت خیر بزرگان طوایف در برقراری صلح و سازش اذعان کرد: شما خیّر امنیت ساز هستید و با تلاش در برقراری امنیت، این تلاش شما در راستای بهبود شرایط جامعه نیز مؤثر خواهد بود.

در پایان این مراسم خانواده‌های خانی، خانی وردی و نوری با گذشت از محکومان به قصاص، رضایت خود را اعلام کرده و 50 پرونده قضایی ختم به خیر و مختومه شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir