روایتی از پیام امام به امیر آذرفر؛ فرماندهی که لقب فاتح حاج عمران گرفت

روایتی از پیام امام به امیر آذرفر؛ فرماندهی که لقب فاتح حاج عمران گرفت
شناسه خبـر : ۱۳۴۲۰۷ یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

امیر غضنفر آذرفر؛ فاتح حاج عمران و از فرماندهان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز درگذشت، فرماندهی که امام راحل اسفند سال ۶۶ از طریق تماس بی‌سیم شخصا به تیمسار پیام داده و از وی تقدیر می‌کنند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، امیر غضنفر آذرفر؛ فاتح حاج عمران و از فرماندهان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز درگذشت.

امیر خوش‌کنار؛ فرمانده لشکر ۸۴ لرستان ضمن تسلیت درگذشت این فرمانده غیور و رشید، به فارس گفت: تیمسار غضنفر آذرفر سال ۱۳۱۸ در روستای مغانک شهرستان الیگودرز به دنیا آمد.

وی خاطرنشان کرد: پس از کسب مدارج علمی، سال ۳۶ به استخدام ارتش درآمد و در عملیات مختلف هشت سال دفاع مقدس شرکت داشت.

فرمانده لشکر ۸۴ لرستان با اشاره به اصابت ترکش به پاهای تیمسار آذرفر در سال ۵۲، بیان داشت: فرماندهی لشکرهای ۶۴ ارومیه، لشکر ۲۸، لشکر ۳۰ گرگان و قرارگاه منطقه‌ای غرب کرمانشاه از سوابق ارزشمند این فرمانده دلیر بود.

خوش کنار با بیان اینکه تیمسار آذرفر دوره‌های تکاوری را کامل طی کرده و در مقاطعی نیز هم دوره صدام بوده است، افزود: تیمسار نفر نخست دوره‌های تکاوری بود.

 

امام راحل: آقای سرهنگ آذرفر، ما به مردان جنگی چون شما افتخار می‌کنیم

وی ادامه داد: تیمسار آذرفر در عملیات کربلای ۷ فرمانده لشکر ۶۴ ارومیه بود، امام راحل اسفند سال ۶۶ از طریق تماس بی‌سیم شخصا به تیمسار این پیام را می‌دهند: «آقای سرهنگ آذرفر، ما به مردان جنگی چون شما افتخار می‌کنیم و داریم برای پیروزی شما دعا می‌کنیم».

فرمانده لشکر ۸۴ لرستان با بیان اینکه تیمسار آذرفر از عملیات حاج عمران مشهور به فاتح این عملیات می‌شود، گفت: شجاعت تیمسار مثال نازدنی است، به طوری که در یک عملیات گوش سرباز عراقی را به دستش می‌دهد و می‌گوید به صدام بگو که این را تیمسار آذرفر به عنوان هدیه برایت فرستاده است.

فرمانده ترسو سرباز ترسو را پرورش می‌دهد

سرهنگ حمید مرادی نیز از همرزمان تیمسار غضنفر آذرفر در لشکر ۳۰ گرگان، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این فرمانده ارتش به فارس گفت: تیمسار غضنفر آذرفر از افسران غیور، مودب و بسیار شجاع ارتش جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه تیمسار آذرفر در عملیات‌ها بسیار جدی بود، افزود: همواره در جمع نیروها توصیه می‌کرد که ترسو نباشید، همچنین در جمع فرماندهان بیان می‌کرد که فرمانده ترسو سرباز ترسو را پرورش می‌دهد.

مرادی که آموزش تکاوری را از تیمسار آذرفر در شیراز فرا گرفته، به تسلط امیر به عملیات‌های رزمی و تکاوری اشاره کرد و گفت: از دست دادن چنین فرمانده غیور و دلاوری موجب اندوه و تاسف است.

گفتنی است زمان و مکان تشییع پیکر فرمانده غیور ارتش امیر غضنفر آذرفر متعاقبا اعلام می‌شود.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir