مشکل مشترک کره جنوبی و استرالیا در جام ملت های آسیا/ ضعف عجیب در خط حمله، شکننده در ضد حمله!

مشکل مشترک کره جنوبی و استرالیا در جام ملت های آسیا/ ضعف عجیب در خط حمله، شکننده در ضد حمله!
شناسه خبـر : ۱۳۳۶۵۳ چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

جدال دو مدعی قهرمانی جام ملت های آسیا، نکته های بسیاری برای سایر مدعیان داشت.

دیدار بین کره جنوبی و عربستان مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا بود. دو تیم از جمع ۵ قدرت سنتی قاره که همیشه مدعی قهرمانی در این جام هستند و یک فینال زودرس که کاملاً بر خلاف پیش‌بینی‌های اولیه اتفاق افتاد.

کمتر کسی تصور می‌کرد که کره در گروه خود اول نشود و اینقدر زود به مصاف یک رقیب جدی برود. هرچه بود، این اتفاق افتاد و کره و عربستان در مرحله یک هشتم به مصاف هم رفتند و در نهایت کره‌ای‌ها در ضیافت پنالتی موفق به کسب مجوز صعود به جمع ۸ تیم برتر قاره شدند. عربستان هم خیلی زود مجبور شد با جام وداع و به خانه برگردد. حالا حسرت قهرمانی عربستانی‌ها حداقل ۳۱ ساله خواهد شد.

اما این بازی فارغ از نتیجه و تیم برنده و بازنده، درس  های بسیاری برای سایر مدعیان قهرمانی از جمله تیم کشورمان داشت. از آن سوی جدول به احتمال زیاد یکی از دو تیم کره جنوبی یا استرالیا به فینال می‌رسند و تیم عربستان هم مشکلات زیادی داشت که تا پایان هم حل نشد! در این بازی مشخص شد که هر دو تیم کره و عربستان در دفاع چه مشکلاتی داشتند. هر دو زیر فشار حملات حریف به راحتی تسلیم شدند و موقع جمع شدن مدافعان، ناهماهنگی میان آنها موج می‌زد. تداخل وظایف بین مدافعان باعث شد هر دو تیم اشتباهات فراوانی داشته باشند که با خوش شانسی تنها یک بار دروازه‌شان باز شد.

کره جنوبی هم نشان داد که تحت فشار به راحتی تسلیم می‌شود. این ضعف‌های دفاعی، بهترین خبر برای تیم ملی ایران بود. کره هنگام حمله، بازیکنانی که از هر فرصت یک گل بسازند ندارد و در ضدحملات کاملاً شکننده است. سراسیمگی مدافعان عربستان و کره در این بازی نشان داد که آنها چه کار سختی مقابل ستاره‌های قدرتمند خط حمله ما خواهند داشت.

این بازی با صعود هر کدام از دو تیم که همراه می‌شد، بهترین راه را برای شکست این حریفان برای فوتبال ما ترسیم کرد، اینکه هیچ کدام از این تیم‌های آسیایی نمی‌توانند برابر خط حمله قدرتمند ایران ایستادگی کنند. البته که ضعف روانی کره برابر ایران هم چقدر استرس این تیم را بیشتر خواهد کرد؛ مشکلی که استرالیا هم از آن رنج می برد.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir