سید رضی موسوی: اگر منتظر جبران هستید کاری برای کسی نکنید+فیلم

سید رضی موسوی: اگر منتظر جبران هستید کاری برای کسی نکنید+فیلم
شناسه خبـر : ۱۳۳۱۵۴ یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

شهید موسوی می گفت: اگر برای کسی کاری می کنید تا روزی برایتان جبران کند بهتر است انجامش ندهید. کار باید برای خدا و بی منت باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، شهید سید رضی موسوی از همرزمان حاج قاسم سلیمانی بود که سال ها پا به پای مجاهدان در محور مقاومت فعالیت می کرد بدون کوچکترین هیاهویی. سید بیش از 30 سال در لبنان و سوریه ماند و پشتیبانی نیروهای مقاومت را به گونه ای انجام می داد که برخی از سرداران این جبهه معتقدند شهید موسوی جا به جایی هایی انجام می داد که دشمن وقتی متوجه می شده که دیگر کار از کار گذشته بوده است. 

در خصوص ابعاد فعالیت های سید رضی موسوی هنوز نمی شود خیلی سخن گفت. مردی که از نوجوانی پایش به جبهه دفاع مقدس باز شد و تا پایان عمر دست از مجاهدت بر نداشت. 

هنوز وصیت نامه ای از این شهید عزیز منتشر نشده است اما در ادامه بخوانید چند نکته از او را که همواره به اطرافیان خود گوشزد می کرد. شهید موسوی می گفت: اگر برای کسی کاری می کنید تا روزی برایتان جبران کند بهتر است انجامش ندهید. کار باید برای خدا و بی منت باشد. 

رعایت حجاب به قدری برایش اهمیت داشت که حتی کسانی که حجاب نداشتند هم مقابل او به رسم ادب حجاب می گرفتند. 

یکی دیگر از نکاتی که او بسیار برایش حائز اهمیت بود احترام به پدر و مادرش بود. مادر سید رضی به بیماری آلزایمر مبتلاست اما سید امکان نداشت در مدت کوتاهی که به ایران می آید بارها و بارها به او سر نزند. سید رضی پدرش را از علاقه و احترام ارباب صدا می کرد و همیشه سفارش می کرد هر کاری پدر و مادرش دارند باید به بهترین شکلی انجام شود و خودش نیز با توجه به مشغله ای که داشت هر کاری از دستش برمی آمد برای آنها انجام می داد.

 

.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir