روایتی داستانی از مردی گمنام ولی موثر در تاریخ اسلام+ فیلم

روایتی داستانی از مردی گمنام ولی موثر در تاریخ اسلام+ فیلم
شناسه خبـر : ۱۳۲۶۵۲ چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

«مردی از جنس نور» یکی از فیلم‌نامه‌های سید مهدی شجاعی است که به روایت ماجرای تعقیف و گریز سلیم‌بن قیس هلالی از دست ماموران حجاج و رساندن کتاب معروفش اسرار آل محمد(ص) به ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر،‌  کتاب «مردی از جنس نور» یکی از نوشته‌های سید مهدی شجاعی است که تاکنون به چهار چاپ رسیده است.

سید‌مهدی شجاعی در «مردی از جنس نور» به روایت زندگی‌نامه  سلیم‌ابن قیس هلالی از اصحاب حضرت رسول (ص) پرداخته است. وی بخشی از زندگی این مرد گمنام ولی فوق‌العاده مؤثر در تاریخ اسلام را به ‌صورت یک فیلم‌نامه جذاب و خواندنی روایت می‌کند.

این فیلم‌نامه شرح ماجرای نگهداری و حفظ کتاب اسرار آل محمد(ص) توسط سلیم‌بن قیس و تعقیب و گریزهایش با بنی‌امیه و در زمان حجاج بن یوسف است. کتابی آن‌قدر مهم در تاریخ تشیع که امام صادق علیه‌السلام خواندن آن را به همه شیعیان توصیه کرده‌اند.

سلیم‌ابن قیس هلالی از اصحاب حضرت رسول(ص) است که کتابی بسیار ارزشمند دارد، به نام اسرار آل محمد(ص)، کتابی حدیثی است.او پیرمردی است در زمان حجاج، حجاج خلیفه اموی به دنبال اوست تا کتابش را بگیرد و ناپدید کند.سلیم شهر به شهر و دیار به دیار از دست او می‌گریزد.

شیعیان نیز با سلیم همکاری می‌کنند و برای اینکه سلیم به دست حجاج گرفتار نشود، خود را به هیأت سلیم در می‌آورند که این امر باعث سردرگمی حکومت حجاج می‌شود.

سرانجام سلیم وارد خاک ایران می‌شود. ایرانیان که محب اهل بیت هستند به او پناه می‌دهند و او را از دست مأموران حجّاج می‌رهانند،این کتابِ حدیثی، سرانجام، به ابان ابن تغلب که یکی از محبین اهل بیت در ایران است سپرده می شود. تا امروز که به دست ما می رسد.

در بخشی از این کتاب آمده است:‌ «سلیم: این کتاب شرح بزرگ ترین تحریف و انحراف در عالم است.
ترسیم بزرگ‌ترین خیانت و جنایت تاریخ است.
من این کتاب را نه با مرکب و قلم، که با خون و استخوانم نوشته‌ام تا آیندگان بدانند که کاروان هدایت بشر از کدام پیچ جاده به انحراف رفت و در کدام دو راهی، تباهی و سیاهی را برگزید.نوشته‌ام تا آیندگان بفهمند که چگونه و توسط چه کسانی، تعالیم آخرین و بزرگ ترین پیامبر جهان دست خوش تحریف و سوء استفاده شده… »

سیروس همتی نمایشنامه‌نویس در ویدئویی به معرفی این کتاب پرداخته و می‌گوید: «در فیلم نامه مردی از جنس نور توازن به شدت همسنگی بین قهرمان و ضدقهرمان وجود دارد و همین قضیه باعث کشش داسنانی می‌شود. این فیلم‌نامه در تقریب مذاهب، در پیوند با دین اسلام  به شدت مثمر ثمر است، شخصیت مولای متقیان علی (ع)و سلمان فارسی نیز در این کتاب به خوبی نمایش داده شده است.»

..

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir