قاتلان اجاره ای به قصاص محکوم شدند

قاتلان اجاره ای به قصاص محکوم شدند
شناسه خبـر : ۱۳۲۵۸۱ چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

دو مرد جوان که از سوی یک موزیسین و پسرعمویش با دستمزد ۱۲ هزار دلاری برای قتل یک مرد اجیر شده بودند با رأی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص و حبس محکوم شدند.

به گزارش موج خبر، ساعت سه بعد از ظهر ۲۰ اسفند، قتل مرد جوانی در حوالی میدان آرژانتین به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که مردی حدوداً ۴۰ ساله به نام اکبر با ضربات چاقو از پا درآمده و در کنار یک کامیون افتاده است. در ادامه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران شناسایی عامل یا عاملان قتل را در دستور کارشان قرار دادند.

مردی که از نزدیک شاهد جنایت بود به پلیس گفت: دو مرد جوان که ماسک بر صورت داشتند به خودرو مقتول نزدیک شدند و پس از قتل وی با چاقو سوار موتورسیکلتی شدند و بسرعت از محل گریختند.همسر اکبر نیز که در صحنه بود به مأموران گفت: من در شرکتی در حوالی میدان آرژانتین کار می‌کنم همسرم هر روز دنبالم می‌آید. امروز هم منتظرم بود اما پیش از رسیدن من او را به قتل رساندند.

اختلاف مالی

تحقیقات برای رازگشایی از جنایت ادامه داشت تا اینکه مشخص شد مقتول مدتی است که با یکی از هم محله‌ای‌هایش به نام کامبیز اختلاف مالی داشته و این موضوع باعث درگیری بین آنها شده بود. بدین ترتیب تحقیقات روی مرد ۳۸ ساله که موزیسین بود متمرکز شد و در ادامه کارآگاهان موفق شدند ردپای او را در قتل پیدا کنند.

با به‌دست آمدن این سرنخ‌ها کامبیز بازداشت شد. وی پس از دستگیری قصد داشت خودش را بی‌خبر نشان دهد اما زمانی که با مدارک پلیسی - قضایی مواجه شد به ناچار لب به اعتراف گشود و در توضیح ماجرا گفت: با مقتول هم محله‌ای و آشنا بودم و با همسرش مراوده کاری داشتم اما وقتی اکبر متوجه شد فکر کرد با همسرش ارتباط پنهانی دارم هرچقدر هم برایش توضیح دادم قانع نشد و با من دعوا کرد و کتکم زد و شیشه‌های خودروام را شکست.

من هم موضوع را به پسر عمویم گفتم و قرار شد او دو نفر را به من معرفی کند تا از اکبر انتقام بگیرم. من به‌عنوان پیش پرداخت ۸ هزار دلار به آنها دادم و قرار شد ۴ هزار دلار هم بعد از پایان کار به آنها بدهم. روز حادثه چهار نفری به میدان آرژانتین رفتیم مقتول در خودرواش نشسته بود که مردان اجاره‌ای به سراغش رفتند و او را با چاقو زدند و فرارکردیم.با اعترافات کامبیز همدستانش نیز از سوی کارآگاهان پلیس دستگیر شدند و پرونده به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و از طرف فرزند صغیر قربانی درخواست قصاص را مطرح کرد.

پس از دفاع متهمان در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده عاملان اصلی قتل را به قصاص محکوم کردند و کامبیز نیز به ۱۶سال حبس و پسرعمویش به ۴ سال زندان محکوم شد.

منبع: روزنامه ایران

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir