جمع‌آوری ۱۱ مدرسه کانکسی در سلسله

جمع‌آوری ۱۱ مدرسه کانکسی در سلسله
شناسه خبـر : ۱۳۱۹۳۸ شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

رئیس اداره آموزش و پروش سلسله گفت: در طول یکسال گذشته 11 مدرسه روستایی را افتتاح و 11 مدرسه کانکسی را در این شهرستان جمع‌آوری کردیم.

علی یوسفوند در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در سلسله با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در پیشرفت و حل معضلات جامعه، گفت: کلیدواژه پیشرفت و رشد در هر کشوری آموزش‌ و پرورش است که شورای آموزش و پرورش در ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: امروزه مدارس ما نیازمند حمایت اولیاء، نهادها و ارگان‌ها است تا بتواند اثربخشی تعلیم و تربیت که کلیدواژه توسعه و پیشرفت است را داشته باشیم و با تعامل با شورای آموزش و پرورش سطح مشکلات را به حداقل برسانیم.

رئیس آموزش و پرورش سلسله با اشاره به عملکرد این اداره در یکسال گذشته تصریح کرد: در آموزش و پرورش الشتر بعد از سال‌ها حوزه مشاوره را به صورت جهادی و فی‌سیبل‌الله راه‌اندازی کردیم؛ که برای کاهش سطح آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرها و روستاها در همه سطح‌ها برای کودکان و نوجوانان خدمت رسانی می‌کنند.

یوسفوند افزود: در طول یکسال گذشته ۱۱ مدرسه روستایی را افتتاح کردیم و ۱۱ مدرسه کانکسی را جمع‌آوری کردیم. در یکسال گذشته یک چمن مصنوعی برای اولین بار در حیاط مدرسه افتتاح شد و دومین چمن مصنوعی را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: در طول یکسال گذشته ۲۲ هزار متر آسفالت کف مدارس را انجام دادیم که در هیچ شهرستانی از لرستان اینگونه نبوده است؛ امسال ۶ هزار و ۶۰۰ متر ایزوگام مدارس انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پروش سلسله با بیان اینکه پیگیر هنرستان‌های اتومکانیک و ابن سینا بعد از تعطیلی چندساله هستیم که تا پایان سال آنها را افتتاح خواهیم کرد، اظهار داشت: ما برای رفع مشکلات گرمایشی مدارس امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار را از سازمان آموزش و پرورش جذب کردیم که مشکلات گرمایشی مدارس حل شود.

وی تأکید کرد: بعد از ۴۴ سال که روستای‌قلایی فاقد دبیرستان دخترانه و پسرانه بود، اما امروز و با تلاش‌های صورت‌گرفته، این دبیرستان را در روستای عدل آباد افتتاح کردیم.

یوسفوند در ادامه گفت: هنرستان هنام که دو سال به خاطر نبود بودجه دارای مشکلاتی بود را توانستیم اعتبار یک میلیاردی تومان برای رفع مشکلات آن جذب کنیم که در این راستا، چاه عمیق این هنرستان راه‌اندازی شد تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای جذب سهمیه استخدامی معلم در سلسله اشاره و بیان کرد: در آزمون استخدامی معلم برای اینکه در حق جوانان این شهرستان کوتاهی صورت نگیرد، با رایزنی با وزارت آموزش و پرورش توانستیم ۲۸ نفر سهمیه آموزگاری، ۹ نفر برای دبیری و ۲ نفر هنرآموزی را در این آزمون‌ها جذب آموزش و پرورش کنیم. همچنین به دنبال افزایش سهمیه شهرستان در استخدامی اسفندماه هستیم که بتوانیم جوانان زیادی از شهرستان را در این استخدام کنیم.

رئیس اداره آموزش و پروش سلسله با اشاره به افتتاح ۵ مدرسه دیگر و یک چمن مصنوعی در دهه فجر اظهار داشت: امسال ۲۴ نفر از دانش‌آموزان شهرستان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته‌است.

وی گفت: در طول یکسال گذشته ما ۵ آزمون برگزار کردیم؛ ۲ آزمون استخدامی که با سلامت صد در صد اتفاق افتاد و امسال نیز آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری را در این شهرستان برگزار خواهیم کرد.

یوسفوند با بیان اینکه برای اولین بار کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان به عنوان کارشناس برتر آموزش و پرورش انتخاب شد که برای ما باعث مباهات است، تصریح کرد: دارالقرآن الشتر پایلوت دارالقران وزارت آموزش و پرورش و شهرستان است که این هم از افتخارات شهرستان سلسله است.

وی ادامه داد: کسب مقام اول انجمن اسلامی در استان و مقام دومی در کشور، کسب مقام گروه امربه معروف الشتر در وزارتخانه در مقام سوم نشان از اقدامات جهادی همکاران است.

رئیس اداره آموزش و پروش سلسله ضمن تشکر از همه خیرین و انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کهمان برای ساخت نمازخانه بدون کمک دولت، ابراز داشت: از انجمن اولیا مدارس فرهنگ و شهید مهدی حسنوند برای ساخت حیاط مدرسه تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir