امام جمعه خرم‌آباد: رئیس جمهور برای انتصابات غیرقانونی نظری هم به لرستان بیفکند

امام جمعه خرم‌آباد: رئیس جمهور برای انتصابات غیرقانونی نظری هم به لرستان بیفکند
شناسه خبـر : ۱۳۰۸۹۷ جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به فراوانی انتصابات غیرقانونی در لرستان گفت: تقاضا داریم نمایندگان بازرسی نهاد ریاست جمهوری به برخی استان ها از جمله لرستان بفرستند تا با چنین مصادیقی برخورد و اعمال قانون کنند.

به گزارش موج خبر از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلی الغدیر خرم آباد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات با اشاره به فرمایشی از امام محمدباقر(ع) درخصوص برکات نمازجمعه اظهار کرد: فرشتگانی هستند که ماموریتشان تنها مختص روز جمعه است و درب مصلی ها و مساجد می ایستند و قلم آنها از طلا و کاغذشان از نقره است و با این قلم و کاغذهای ملکوتی معنوی، اسامی کسانی را که به ترتیب در نمازجمعه حضور پیدا می کنند می نویسد و وقتی امام جمعه حاضر شد دفترهای خود را می بندند و به ملکوت اعلی پرواز می کنند.

وی افزود:‌ امام صادق (ع) نیز فرموده خداوند روز جمعه را بر روزهای دیگر برتری داده و در این روز بهشت برای کسانی که به سمت نمازجمعه قدم برمی دارند تزیین می شود و درهای آسمان باز است تا اعمال کسانی که در نمازجمعه شرکت کرده اند به آسمان برود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به روز شنبه فرارسیدن ماه رجب و سالروز ولادت حضرت علی(ع) عنوان کرد: چهار ماه رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم احترام ویژه دارند و ماه های خودسازی و توجه به خود و تحول هستند که با نماز اول وقت، صدقه دادن و پرهیز از گناه باید آنها را سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه رجب بعثت چهار نفر از ائمه معصومین وجود دارد بیان کرد:‌ بعث پیامبر گرامی اسلام در این ماه است و باید تا می توانیم طلب استغار کنیم و سوره توحید بخوانیم.

شاهرخی گفت: پیشوایان معصوم ما به عنوان انسان های کامل رابطه فردی با خداوند داشته و هم در کار مردم گره گشایی می کردند و هم فعالیت های سیاسی داشتند که منجر به شهادت اغلب آنان می شد.

وی تصریح کرد: اینکه فردی افتخار کند که شناسنامه وی مهر انتخابات نخورده است جای مذمت دارد چرا که پیشوایان معصوم ما برای فعالیت های سیاسی شهید می شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد:‌ اینگونه افراد از فعالیت ها و تحولات سیاسی اطراف خود و سایر کشورهای منطقه اطلاعی ندارند و اینها افتخار نیست بلکه باید آنها را مذمت کرد.

وی همچنین با اشاره به 27 دی سالروز شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یاران شهید اظهارداشت: این شهدا در سال 1344 پس از 10 سال مبارزه و جهاد مستمر به دست رژیم منحوس پهلوی در راستای ارزش های امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان پیشتازان عرصه جهاد و شهادت شهید شدند.حجت الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به 26 دی ماه سالرو فرار شاه خائن و سقوط رژیم پهلوی افزود: این رژیم فرد بدنامی به نام بختیار را جا گذاشتند تا به کمک مستشاران آمریکایی این رژیم منحوس را نجات دهند اما سرنگون شد.

امام جمعه خرم آباد در رابطه با دلایل سرنگونی رژیم منحوس پهلوی با وجود حمایت های شرق و غرب عنوان کرد: حضور مردم، در صحنه بودن آنان و حمایت ها و هدایت های سیاسی امام راحل باعث سرنگونی این رژیم منحوس شد و تا رسیدن به قله های موفقیت و پیروزی و آرمان ها و ارزش های اسلامی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: رییس جمهور در دو هفته اخیر بر نفی تبعیض، نفی توصیه های فراقانونی و حرکت بر اساس قانون در اداره کشور و نفی ساز و کازهای غیرقانونی تاکید و اعلام کردند که هرکس از مدار قانون خارج شود فرصت خدمت گذاری به مردم را از آنان می گیرد که جای تشکر دارد.

شاهرخی گفت: از اینکه معاون وزیری را به دلیل استخدام چند نفر خارج از ساز و کار قانونی برکنار نمود جای قدردانی دارد چرا که اینها حرکاتی امیدآفرین و اعتماد آفرین است که بر سرمایه نظام جمهوری اسلامی می افزاید.

وی تصریح کرد: از رئیس جمهور انتظار می‌رود که به استان‌ها هم نظری بیفکند چرا که خارج از ساز و کار قانونی یا با ظاهری قانونی اما با حقیق تبعیض چنین اتفاق‌هایی نیز در استان ها به وقوع می پیوندد.

امام جمعه خرم اباد خاطرنشان کرد: تقاضا داریم نمایندگان بازرسی نهاد ریاست جمهوری به برخی استان ها از جمله لرستان بفرستند تا با چنین مصادیقی برخورد و اعمال قانون کنند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: مشارکت حداکثری امنیت آور است، ممکن است شما به یک نماینده نقد داشته و در این زور وی را شایسته رای دادن ندانید اما نباید جایگاه مجلس شورای را با رای ندادن تضعیف کنید.

حجت الاسلام شاهرخی افزود:‌ مجلس شورای اسلامی در طول یازده دوره خود آیین نامه ها و قوانین موثری را مصوب کرده است و دولت بدون مجلس نمی تواند کارهای اجرایی را انجام دهد و جایگاه بلند و رفیعی دارد که با کار یک یا دو نماینده نباید تضعیف شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به قانون مقابله با تحریم ها به عنوان یکی از قوانین خوب مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون جوانی جمعیت، قانون حقوق معلمان و رتبه بندی معلمان از همین مجلس برآمده و نباید کار یک نماینده را با کار گروهی خو خوب عده ای خراب کرد.

انتهای پیام/645/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir