سردار نوعی اقدم: قولی که حاج قاسم به سید رضی داد با همه فرق داشت

سردار نوعی اقدم: قولی که حاج قاسم به سید رضی داد با همه فرق داشت
شناسه خبـر : ۱۲۹۱۵۲ یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

سردار حسن نوعی اقدم از علاقه سید رضی به حاج قاسم اینطور می گوید: بعد از شهادت سردار سلیمانی هر وقت او را دیدم و صحبت حاجی می شد صدای شهید موسوی بدون استثنا ضعیف و آرام می شد و اشک می ریخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، مردانی مثل سید رضی موسوی که با همه بزرگی شان در میان مردم جامعه خود گمنام بودند، را تنها از زبان نزدیکانی که او را می شناختند می‌توان شناخت. روایتی که آنان از زاویه نگاه خود بیان می‌کنند در مجموع نمایی از شخصیت چنین افرادی به ما می دهد که تا زمان حیات نمی‌دانستیم کنار ما نفس می‌کشند. در ادامه این مطلب گفت وگوی تسنیم را می خوانید با سردار حسن نوعی اقدم که خود از رزمندگان قدیمی دوران دفاع مقدس است و همچنین از فرماندهان جبهه مقاومت که دهه 90 را در سوریه کنار حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی گذراند.  

سردار نوعی اقدم می‌گوید: من از سال 90 سید رضی را می شناسم. در واقع موضوع مقاومت و سوریه و حزب الله لبنان موجب آشنایی ما با هم شده بود. 

وی گفت: سید رضی مسئولیت پشتیبانی در حوزه سوریه و لبنان را داشت و از وقتی رفتم سوریه او را شناختم. من تازه، کار را در سوریه دست گرفته بودم و آنجا متوجه شدم قوت گرفتن قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه بستگی به حمایت و عنایت او دارد. سید رضی در عین جایگاهی که داشت، یادم هست  در اولین جلسه آشنایی بسیار با تواضع، مودب و دست و دلبازی برخورد کرد. 

سردار نوعی اقدم ادامه می دهد: حتی با اینکه خودش دفتر کار داشت و از قدیمی‌ها بود، شخصا به محل قرارگاه ما آمد و توضیحاتی داد. توضیح در این خصوص که ما در عملیات ها و اینکه در عملیات ها، در چه موضوعاتی می توانیم روی او حساب کنیم. آن روز جلسه معارفه بود و سردار سلیمانی هم حضور داشتند. چند نفر دیگر هم بودند، و همه نیروهای مقاومت و بچه ها در سوریه و ایران و لبنان می دانستند سید رضی امین و نور چشم حاج قاسم است.

وی بیان داشت: یکی از وظایف مهم سید رضی در خصوص مسائل مالی بود. می توان گفت تمام مسائل مالی و جابه جایی اطلاعات و امکانات در محور مقاومت، به امر قاسم سلیمانی توسط سید رضی انجام می شد. او هم با حاج قاسم مودب بود و هم در ادبیات کاری طوری بود که می توانست کارهای مهمی را با دقت و امنیت انجام دهد. در واقع می توان گفت سید رضی بسیار تمییز کاری که بر عهده اش بود را انجام می داد.

همرزم شهید موسوی ادامه می دهد: سید رضی بسیار بر اطلاعات و تحرکات دشمن اشراف داشت و اهدافشان را می دانست و شیوه های کار دشمن را بلد بود. او برای انجام یک جا به جایی، عالی ترین و منحصر به فرد ترین و پوششی ترین  روش را انجام می داد. حتی در بعضی مواقع راحت و با تسلط اشراف اطلاعاتی، دشمن را فریب می داد  آنها را جا میگذاشت. این از نبوغ کاری او بود. 

سردار نوعی اقدم که خود لحظات حساسی را در سوریه تجربه کرده است، می گوید: در شرایط و موقعیت سخت من از سید رضی جز آرامش و حلم چیزی ندیدم. حاج قاسم الگوی همه اطرافیانش شده بود. و این بردباری را همه از او آموخته بودند.

وی به ذکر خاطره‌ای از شهید موسوی پرداخت و گفت: خاطره ای از سید راضی دارم که نشان دهنده ادب، جوانمردی و دلسوزی اوست. من فرمانده بودم و یکی از نیروها با یک مشکل سدسد مالی مواجه شده بود. از بابت مسئولیتم به سید رضی مراجعه کردم و گفتم اگر میشود این مبلغ را به فلانی بدهید، نیاز دارد. او می توانست بگوید پول نداریم. اما با تمام تواضع گفت: از پول بیت المال نمی توانم بدهم، اما می توانم از پول شخصی خودم هماهنگ کنم، در ایران که او برود بگیرد. محبت و گذشت از مال را آنجا در او دیدم. این کار سید رضی ارزشش از دهها کار سازمانی  بیشتر بود.

نوعی اقدم می گوید: صحنه های نبرد و عملیاتی با محل اقدامات شهید موسوی بلا استثنا فاصله داشت اما او اینقدر روحیه جهادی داشت که خودش می آمد در میدان آتش تا کار را از نزدیک دنبال کند. 

وی از علاقه سید رضی به حاج قاسم اینطور می گوید: بعد از شهادت سردار سلیمانی هر وقت او را دیدم و صحبت حاجی می شد صدای شهید موسوی بدون استثنا ضعیف و آرام می شد و اشک می ریخت. همیشه با امید می گفت: حاج قاسم به من قول شهادت داده نه شفاعت. 

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir