بانوان مازندرانی هم جو ورزشگاه راتجربه کردند/ اصفهان و اهواز دو خوان باقیمانده از قول به اینفانتینو

بانوان مازندرانی هم جو ورزشگاه راتجربه کردند/ اصفهان و اهواز دو خوان باقیمانده از قول به اینفانتینو
شناسه خبـر : ۱۲۸۴۳۰ دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

با ورود بانوان هوادار نساجی به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر حالا تنها دو ورزشگاه دیگر در مسیر این پروسه باقی مانده‌اند

فیفا یک نهاد بین المللی است و فوتبال یک پدیده وارداتی، یعنی اگر هر کشوری بخواهد از مزایای داشتن فوتبال و تاثیرگذاری آن در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استفاده کند ناگزیر به رعایت قوانین بین‌المللی خواهد بود. قوانینی که ما آن را وضع نکرده‌ایم و شاید در برخی موارد با فرهنگ هر اقلیم یا جغرافیایی مغایرت داشته باشد.

یکی از الزامات حضور بین‌المللی برای کشورها و باشگاه‌ها از نظر فیفا و کنفدراسیون‌های قاره‌ها داشتن لیگ حرفه‌ای است. به عبارت بهتر اگر کشوری فوتبال حرفه‌ای نداشته باشد باشگاه‌هایش نمی‌توانند در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کنند.

برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه ها یا امتیاز میزبانی در تورنمنت‌های بین‌المللی زیر نظر فیفا هم یکسری شرایط و قوانین وجود دارد که همه کشورها ملزم به رعایت آن هستند. باز هم تاکید می‌کنیم که ممکن است برخی از این قوانین با فرهنگ برخی کشورها یا اقلیم‌ها مغایرت داشته باشد اما اگر فوتبال می‌خواهید باید آنها را بپذیرید!

ورود آزادانه بانوان به ورزشگاه‌ها یکی از همین قوانین است که از حدوداً ۴ سال قبل تبدیل به یک مشکل برای فوتبال ایران شد. مسئولان فوتبال ما تفاوت های فرهنگی را برای مسئولان فیفا توضیح دادند و به شهادت خود این مسئولان، فیفا هم تا جایی که ممکن بود با ما راه آمد.

شخص «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا بارها به کشورمان سفر کرده و در این سفرها با رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد کشورمان ملاقات و گفتگو داشته است. آنچه از مصاحبه‌های خود رئیس فیفا و مسئولان فدراسیون کشورمان در رسانه‌ها منتشر شده برمی‌آید، این است که فیفا پذیرفت تا در یک بازه زمانی طولانی این مشکل حل شود.

و دیدیم که در ابتدای این فصل نزدیک بود کار به جاهای باریک بکشد. دیدیم که قبلاً برای بازی تیم ملی در مشهد چه اتفاقاتی افتاد و خیلی از مواقع شرایط جغرافیایی یا همه‌گیری کرونا عملاً به کمک فوتبال ما آمد تا بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار و از فشار این مشکل خلاص شویم.

اما در نهایت راه رفتنی را باید رفت. زیرساخت‌ها آماده شد و بانوان به صورت تدریجی وارد ورزشگاه‌ها شدند. اول از ورزشگاه آزادی شروع شد، کم کم در شهرستان‌ها و حالا می‌بینیم که دیگر این موضوع تا حدود زیادی برای اغلب شهرها و استان‌هایی که تیم در لیگ برتر دارند حل شده است.

تا این هفته یعنی هفته چهاردهم، تنها سه خوان باقی مانده بود. با ورود بانوان به ورزشگاه وطنی قائمشهر مشکل مازندران هم حل شد و حالا تنها می‌ماند ورزشگاه شهدای اهواز در خوزستان و ورزشگاه نقش جهان در اصفهان...

با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بنظر می‌رسد که اولویت اول فعلاً اصفهان باشد، خاستگاه و زادگاه رئیس فدراسیون فوتبال که بهتر از هر کسی جو حاکم بر اصفهان را می‌شناسد.

امیدواریم تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی مسئولان دولتی و فدراسیون فوتبال این یک مشکل را از سر راه فوتبال ایران بردارد تا حداقل دیگر نگران این یک مسئله نباشیم.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir