قانون اعزام به پارالمپیک تغییر کرده است؟

قانون اعزام به پارالمپیک تغییر کرده است؟
شناسه خبـر : ۱۲۷۹۹۵ شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: قانون اعزام رشته‌های تیمی به پارالمپیک، قهرمانی در آسیا بود، اما حالا می‌گویند ملاک اعزام تغییر کرده است.

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان درباره آخرین شرایط ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون در مسیر حضور در پارالمپیک 2024 پاریس به خبرنگار ورزشی موج خبر گفت: ما سه رشته داریم که ورزشکارانش موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده‌اند. دوومیدانی اردوی غیر متمرکز خود را آغاز کرده و جودو نیز از ماه آینده اردوی غیر متمرکز خود را استارت می‌زند.

وی ادامه داد: درخصوص اردوی تیم ملی گلبال نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است، چون بخش فنی کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرده این رشته با وجود کسب سهمیه، به پاریس اعزام نمی‌شود.

مظلومی عنوان کرد: قانون اعزام بدین صورت بود تیم‌های قهرمان آسیا می‌توانند در لیست اعزام قرار بگیرند. در دوره قبلی که فوتبال پنج نفره از لیست اعزام خط خورد، این تیم در آسیا نایب قهرمان شد و به همین دلیل در لیست اعزام قرار نگرفت. حالا که تیم گلبال مردان توانسته قهرمان آسیا شود و سهمیه پارالمپیک را نیز بگیرد، می‌گویند ملاک اعزام تغییر کرده و تیم‌ها برای اعزام باید سوم جهان شوند. بخش فنی کمیته پارالمپیک به صورت شفاهی موضوع عدم اعزام گلبال را عنوان کرده، ولی ما خواستار اعلام کتبی این مسئله شده‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این سؤال که «عدم اعزام گلبال، باعث عقب افتادن حتی در سطح قاره آسیا و تکرار سرنوشت فوتبال پنج نفره برای این تیم نمی‌شود؟» گفت: به هر حال شرایط تغییر می‌کند، اما امیدوارم تصمیمات خوبی در آینده گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir