حکم جایگزین جالب دادگاه برای یک مزاحم خیابانی

حکم جایگزین جالب دادگاه برای یک مزاحم خیابانی
شناسه خبـر : ۱۲۶۵۳۲ سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

محمدتقی کریمی، رئیس شعبه یکصد و نهم دادگاه کیفری ۲ یزد، به استناد مواد ۴۰،۱۹ و ۴۱ قانون آیین دادرسی، با تعویق مجازات، یک متهم را به انجام دوره روان درمانی و دارو درمانی تحت نظارت اجرای احکام کیفری، مکلف کرد.

به گزارش موج خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد ، محمدتقی کریمی در رابطه با صدور این حکم گفت: بزهکاری این متهم ۲۱ ساله که فاقد سابقه کیفری است در موضوع ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی و ارتکاب فعل حرام در انظار عمومی با عنایت به کیفرخواست صادرشده و محتویات پرونده به استناد اقاریر و فیلم محرز شده است.

وی اظهار کرد: با ملاحظه وضعیت اجتماعی و خانوادگی متهم و جلب نظر مددکار اجتماعی، قرار تعویق مراقبتی صدور حکم، به مدت ۲۴ ماه صادر و متهم مکلف می شود تا دوره روان درمانی و دارو درمانی را طی کرده و گواهی مربوطه را اول هر ماه به اجرای احکام کیفری یزد، تحویل نماید.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: طبق توافق با شاکی، مقرر شد هزینه های روان درمانی بزه دیده این پرونده نیز توسط متهم پرداخت گردد.

رئیس شعبه یکصد و نهم دادگاه کیفری ۲ یزد، اظهار داشت: چنانچه متهم در زمان تعویق حکم، مرتکب جرم جدیدی نشود و پایبندی خود را به تکلیف دوران تعویق، به استناد گزارش واحد اجرای احکام کیفری، حفظ نماید، حکم معافیت از کیفر پس از اتمام دوران تعویق صادر می شود.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir