شهردار ماه قبل استیضاح شده بود/ثبت نامه پس گرفتن استعفا با اجبار!

شهردار ماه قبل استیضاح شده بود/ثبت نامه پس گرفتن استعفا با اجبار!
شناسه خبـر : ۱۲۶۰۸ یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

خرم‌آباد- جلسه علنی شورای شهر خرم‌آباد در حالی به دلیل عدم حضور اکثریت اعضا بی نتیجه ماند که مسئولان شهرداری با اجبار و علی رغم روال قانونی، نامه پس گرفتن استعفای شهردار را ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر امروز یکشنبه جلسه علنی شورای شهر خرم آباد با دو دستور کار بررسی نامه‌های وارد شده به صحن شورا و بررسی نامه استعفای شهردار خرم آباد برگزار شد که به دلیل عدم حضور ۴ عضو شورای شهر این جلسه بدون تصمیم گیری خاص و بررسی دستورکارها به پایان رسید.

جلسه علنی شورا به دلیل عدم حضور اعضا بی نتیجه ماند

در جلسه امروز شورای شهر تنها ۵ عضو شورا شامل رستم کوشکی رئیس شورای شهر خرم آباد، زهرا نظری، مهرداد علی پناه، اردشیر دریکوند و سجاد بابایی حضور داشتند که رئیس شورای شهر خرم آباد به منظور پاسخگویی به افکار عمومی توضیحاتی را در خصوص مسئله استعفای شهردار خرم آباد ارائه داد.

انتظارات شورای شهر از شهردار فراتر از عملکرد ایشان است

رستم کوشکی در سخنانی با اشاره به اینکه تقریباً یک ماه گذشته و ماه‌های قبل از آن دوستان عزیز شورا به اتفاق نظر رسیدند که شهردار اگر ادامه ندهد به نفع شهر است، اظهار داشت: انتظار ما از شهردار فراتر از این بود، می‌بایست مطلوب‌تر از شرایط امروز عمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری شهر خرم آباد دچار مشکل است، تصریح کرد: شهر خرم آباد پر از ظرفیت و پتانسیل است، تهدید ما هستیم که نمی‌توانیم این ظرفیت‌ها را مدیریت کنیم و درست ارتباط بگیریم.

شهردار ماه گذشته استیضاح شده بود

رئیس شورای شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیده‌اند که شهردار نباشد، کوچک‌ترین ناراحتی، عقده، نگرانی یا تعصب خاصی نداشته‌اند، تنها می‌خواهیم از فرصت باقیمانده نهایت استفاده کنیم را و شخص توانمندتری وارد کار شود، افزود: برخی در فضای مجازی مطالبی را پخش کرده‌اند که شهردار استعفا نداده است، در صورتی که نامه استعفا موجود است.

کوشکی با اشاره به اینکه پیش از این ماه گذشته شهردار استیضاح شده بود و به واسطه اینکه خواهش و تمنا کردند و گفتند یک بار در اندیمشک استیضاح شده‌اند و نمی‌خواهند برای بار دوم استیضاح شوند، از شورا فرصت خواستند که عملکرد خود را جبران کنند، اظهار داشت: فرصت یک ماهه ای را با پا درمیانی اعضای شورا که امروز در جلسه حضور ندارند به شهردار دادیم، پیش از این هم سه چهار مرتبه به شهردار فرصت داده بودیم.

وی با بیان اینکه هر یک از کمیسیون‌های شورای شهر از شهردار خواستند مشکلات را برطرف کنند، کوچک‌ترین قصد و غرضی هم در کار نبوده است، رئیس قبلی شورا هم فرصت دادند اما جبران نشده است، تصریح کرد: در بحث خدمات شهری، عمران و آبادی و… شهر دچار مشکل است، حقوق کارگران ۸ تا ۹ ماه است عقب مانده و نیاز است در این موارد اقدام عاجل شود.

وقتی اعضای شورای شهر اجازه تصمیم گیری ندارند

رئیس شورای شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه یک ماه است زندگی نداریم، زندگی شبانه روز ما درگیر وابستگان به شهردار شده است، افزود: لحظه شماری می‌کنیم که شورا تمام شود تا خداحافظی کنیم چون اجازه نمی‌دهند ما تصمیم بگیریم؛ وابستگان به مدیریت شهری، معاونین یا مدیران شبانه روز زندگی ما را درگیر کرده‌اند؛ این چه مدیریت و استقلال عملی است؟

کوشکی در ادامه سخنان خود به اظهار نظرهای روابط عمومی شهرداری خرم آباد اشاره کرد و گفت: بدون شک صحبت ایشان صحبت شهردار است، مگر می‌شود بدون اجازه شهردار صحبت کنند؟ در فضای مجازی نسبت به ما توهین آمیز رفتار کرده‌اند، می‌گفتند استعفایی در کار نبوده است، در حالی که متن استعفای شهردار به دلیل مشکلات خانوادگی موجود است؛ خودشان اعتراف کرده‌اند نمی‌توانند کار کنند.

ثبت نامه پس گرفتن استعفای شهردار با اجبار و برخلاف روال قانونی!

وی همچنین در خصوص پس گرفتن استعفای شهردار خرم آباد نیز گفت: امروز رأس ساعت ۸ و ۵۲ دقیقه صبح، حراست شهرداری مرکزی و معاونت اداری مالی شهرداری با مراجعه به شورای شهر درخواست ثبت نامه اداری مبنی بر پس گرفتن استعفای شهردار را کرده‌اند که مسئول دبیرخانه اعلام کرده است علی رغم مقاومت پرسنل اداری با اصرار فراوان و اعمال فشار و علی رغم روال کاری معمول و خارج از اختیارات، وی را وادار به صدور دستور ثبت نامه پس گرفتن استعفای شهردار کرده‌اند.

رئیس شورای شهر خرم آباد خاطرنشان کرد: مسئول دبیرخانه شورای شهر اعلام کرده است که به ناچار و علی رغم روال اداری دستور ثبت نامه را داده است که خلاف قانون است؛ چراکه در این خصوص اختیار ندارند و در واقع مسئول دبیرخانه شورای شهر را اجبار کرده‌اند.

کوشکی خاطرنشان کرد: برای پس گرفتن نامه استعفا طبق روال قانونی بایستی دستور رئیس شورا را می گرفته‌اند؛ مسئولان شهرداری نمی‌توانند در روال اداری شورا دخالت کنند.

براساس این گزارش، جلسه امروز شورای شهر خرم آباد به دلیل عدم حضور اکثریت اعضا (۶ نفر) بدون تصمیم گیری و نتیجه به پایان رسید و جلسه بعدی شورای شهر فردا برگزار خواهد شد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir