مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی، فقط ۸.۸ میلیارد تومان

مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی، فقط ۸.۸ میلیارد تومان
شناسه خبـر : ۱۲۵۹۸۳ شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ۶۶ هزار واحد مسکونی خالی مربوط به سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات وصول شده که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن امسال وصول شده است.

به گزارش خبرگزاری ستینم، مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص آخرین آمار خانه‌های خالی گفت: در خصوص عملکرد سال 1400 از سوی وزارت راه و شهرسازی در ابتدا 510 هزار واحد مسکونی خالی معرفی شد، اما در مرحله بعد این تعداد به 290 هزار واحد رسید و در نهایت بر اساس آخرین آماری که آبان به سازمان مالیاتی ارائه شد این تعداد به 66 هزار واحد رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون 868 نفر مالیات ابلاغ شده را پذیرفته و پرداخت کرده اند که از این محل 8 میلیارد و 800 میلیون تومان وصول شده است.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از این عملکرد در سال 1401 وصول شده و بقیه 2 میلیارد و 600 میلیون تومان امسال وصول شده است.

مستوفی گفت: در خصوص عملکرد مربوط به سال 1401 طبق آخرین آمار 19 هزار واحد مسکونی خالی معرفی شده است که محاسبه میزان مالیات به زودی انجام می‌شود و اطلاع رسانی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خانه‌های خالی سال 1402 هم تا پایان سال وقت برای معرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: تاکنون مالیات‌هایی که از محل مالیات بر خانه‌های خالی وصول شده است همه به حساب صندوق مسکن واریز شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir