تامین کسری بودجه کشور با اوراق مالی اسلامی

تامین کسری بودجه کشور با اوراق مالی اسلامی
شناسه خبـر : ۱۲۵۷۴۰ پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد با بیان اینکه تحریم‌ها و در مقطعی وجود ویروس منحوس کرونا فشار زیادی را بر کشور تحمیل کرد، گفت: ما با کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه بودیم، اما با استفاده از اوراق مالی اسلامی توانستیم از این پیچ‌خطرناک عبور کنیم و اجازه ندادیم شرایط کشور غیر قابل کنترل شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مهدی بنانی پیش از ظهر امروز در همایش روز حسابدار که با حضور مدیران و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: حسابداران با ارائه خدمات مالی و اطمینان بخشی نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند، در واقع اطلاعات مالی منبای تصمیم‌گیری، تخصیص و توزیع بهینه منابع در وضعیت کمبود منابع که پیش فرض اقتصاد است، محسوب می‌شود.

به گفته وی اطلاعات مالی اگر نادرست باشد نتیجه آن عدم تخصیص بهینه و حیف و میل منابع است.

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم بهینه مصرف کنیم باید اطلاعات درست داشته باشیم، گفت: مدیریت بخش عمومی و اداره بودجه کشور چند سالی است که مدیریت بدهی، مدیریت نقدینگی، مدیریت بودجه و همکاری سیاست مالی با سیاست پولی بحث روز کشور است.

بنانی بیان کرد: ظرف چند سال اخیر تغییر عمده‌ای که در نظام مالی و نظام تامین‌های بودجه عمومی کشور اتفاق افتاد، افزودن حوزه استفاده از ابزارهای مالی و بدهی برای تامین مالی بودجه عمومی کشور بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و در مقطعی وجود ویروس منحوس کرونا فشار زیادی را بر کشور تحمیل کرد، گفت: ما در مقطعی با کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه بودیم، اما با استفاده از اوراق مالی اسلامی توانستیم از این پیچ‌خطرناک عبور کنیم و اجازه ندادیم شرایط کشور غیر قابل کنترل شود.

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه مدیریت نقدینگی در حال پیگیری است، افزود: ما در کشور دو حوزه کلان سیاست‌های مالی و پولی داریم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم، نتیجه چک و رصد این دو سیاست کنترل تورم و اجرای بودجه است.

بنانی با بیان اینکه یکی از معضلات ما این است که الزاما منابع با مصارف تحقق پیدا نمی‌کند، یعنی زمانی که پول داریم ممکن است شرایط کار فراهم نشود، گفت: امیدواریم مدیریت نقدینگی، مدیریت بودجه و سیاست پولی بتواند ناهمواری منابع را هموار کند، یعنی جایی که اولویت و امکان مصرف داریم، منابع مورد نیاز را تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه منابع به سختی و با چنگ و دندان تامین می‌شود، تاکید کرد: منابع بخش عمومی که مربوط به بیت المال است باید با رعایت صلاح، دقت و وسواس مصرف شود.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir